Dizelaš ili benzinac – šta predstavlja bolju opciju za kupovinu?

0
222
Dizelaš ili benzinac - šta predstavlja bolju opciju za kupovinu?

Konačno ste se odlučili da zamenite stari automobil novim?

Kupovina novog automobila sa sobom donosi brojne odluke. Počevši od novca koji smo spremni da uložimo u njema, marke i modela automobila koju želimo da kupimo, odluke da li kupiti novi ili polovni automobil i na kraju da li kupiti dizelaša ili benzinca.

Ukoliko ste sve prethodne odluke doneli, i jedino što vam preostaje je da se odlučite za dizel ili benzinski motor, nastavite sa čitanjem ovog teksta i saznajte koje su njihove prednosti i mane kako bi lakše napravili poređenje i odlučili koji je pogodniji za vas.

#1 Održavanje novih i polovnih vozila – ko ima veće troškove?

Ukoliko prodajete stari automobil kako bi kupili novi, najbolja cena za otkup po kilogramu je ono što će napraviti veliku razliku u raspoloživom budžetu za novi automobil.

Kada kupujete nov automobil, nije velika razlika u ukupnim troškovima između dizel i benzin motora – redovnom održavanju i potrošnim delovima, dok su skuplji kvarovi uglavnom do prve dve godine i 100 000 pređenih kilometara pokriveni garancijom. Nakon tog perioda razlika između ove dve vrste motora je uočljivija.

Kod polovnih automobila, situacija je malo komplikovanija. Danas skoro svaki dizelaš imaturbo punjač koji se može pokvariti i nakon 100 000 pređenih kilometara. Benzinci takođe mogu imati veoma skupe kvarove, međutim oni su kod njih znatno ređi.

Iako su nekad dizelaši bili neuništivi, danas su benzinski motori oni koji imaju manje kvarljivih komponenti. Bez obzira na to što se zbog želje za nižom potrošnjom i boljim performansama ove komponente sve više ugrađuju na savremene benzinske motore i povećavaju njihove troškove , oni i dalje znatno prednjače potroškovima održavanja u odnosu na dizel motore. Redovno održavanje automobila sa dizel motorom je čak do 25% skuplje od održavanja benzinca. Ovi troškovi održavanja dizelaša “pojedu” uštedu koja se dobija manjom potrošnjom goriva.

#2 Potrošnja goriva – u zavisnosti od trajanja vožnje

Odgovor na ovo pitanje već znate, zar ne?

Kada je potrošnja goriva u pitanju, nema sumnje da je pobednik dizel. Benzinski motor više troši i manji mu je krajni doseg za isto potrošeno gorivo kao kod dizel motora. Danas je euro dizel znatno skuplji od bezolovnog benzina, pa je ušteda u potrošnji znatno manja nego što je to nekada bio slučaj.

Takođe je manja i razlika u potrošnji jer su noviji benzinski agregati dosta štedljiviji od starih, međutim ona i dalje postoji. U proseku, kod motora slične zapremine, benzinci troše oko 2l više nego dizelaši.

Ovo znači da ukoliko kupite automobil sa dizel motorom i prelazite više od 25000 kilometara godišnje, uštedećete oko 400 eura godišnje na samom gorivu. Međutim, ukoliko vam je automobil potreban za svakodnevnu gradsku vožnju, ipak je bolja opcija benzinac. Gradska vožnja znatno povećava potrošnju dizelaša i onemogućava dostizanje radne temperature, čime uništava motor.

Jedna od prednosti benzinaca je ta što je emisija izduvnih gasova čistija nego kod dizelaša, a dizel gorivo je tamnije i prljavije od goriva za benzin.

#3 Performanse – konjske snage i ubrzanje dizel i benzin motora

Nekada dizelaši nisu imali mnogo da ponude kada je u pitanju sportska vožnja, međutim danas je situacija malo drugačija. Savremeni automobili sa dizel motorima su znatno snažniji od benzinca iste zapremine, osim ako on ne poseduje turbo motor.

Primer dizelaša neverovatne snage upravo je BMW 320d koji ima 184 konjske snage i ubrzava do 100km/h za svega 7,5 sekundi.

Iako su trenutno performanse dizelaša bolje, i benzinci su znatno unapredili svoje motore koji su sada turbo benzinski i mogu imati i do 180 konjskih snaga, a oni dvolitarski čak i preko 250 konjskih snaga.

#4 Lakoća i osećaj u vožnji – udobnost u toku vožnje

Svi znamo da automobili sa benzinskim motorom zahtevaju više rada sa menjačem od onog sa dizel motorom. Prednost dizelaša je ta što ima veliki obrtni momenat pri niskim obrtajima koji pruža dobra međuubrzanja i mogućnost kretanja iz mesta bez dodavanja gasa.

Maksimalni obrtni momenat koji je dostupan kod modernih automobila sa dizel motorom već od 1500 obrtaja u minuti, najviše je posledica turbine promenljive geometrije koja je danas sastavni deo svakog dizel motora. Ova prednost dizelaša znatno je umanjena turbo punjačima modernih benzinaca.

#5 Ekonomičnost – koji je zaključak?

Na osnovu prethodnih informacija dolazimo do konačne rasprave koji automobil je ekonomičniji. Kod novih automobila dizelaši i benzinci su skoro jednaki po ekonomičnostiPitate se kako je to moguće?

Znatno unapređenje benzinaca i dodavanje turbo punjača na motor, povećalo je njegove performanse ali i troškove. Veći troškovi održavanja automobila sa dizel motorom se anuliraju sa uštedom na manjoj potrošnji goriva. Dizelaš je bolji za vožnju van grada, dok je benzinac ekonomičniji za gradsku vožnju i kratke relacije.

Dilema dizelaš/benzinac je odavno tema mnogih rasprava koja na kraju nema pobednika. Kao što ste mogli i da primetite, i dalje nemamo tačan i konačan odgovor na ovo pitanje.

Uporedite svoje potrebe, stil života i svrhu u koju ćete najviše koristiti automobil, i na osnovu toga odlučite koji od ova dva motora vam više odgovara. Nadamo se da smo vam dali dovoljno za i protiv argumenata, kako biste pri donošenju odluke imali sve potrebne informacije.