Koji su benefiti organizacije korpo proslava?

0
132
Koji su benefiti organizacije korpo proslava?

O proslavama se uvek dugo priča. Pre nego što se održe, uglavnom nekim lepim povodom, svi koji su pozvani pripremaju se i razmišljaju koga će sresti, kakva če biti atmosfera, ko bi mogao neočekivano da se pojavi.

Uglavnom, kada se sve završi, po običaju većina razmeni ono čuveno “da se ovakvim povodom okupljamo što češće”.  Oni koji dođu u lepom raspoloženju uglavnom se lepo i provedu. Ponekad se dogodi da i skeptici uvereni da će samo da gube vreme, na kraju iskreno pomisle “bilo je dobro, moglo bi i da se ponovi”. 

Tako je i kada se slavi rođendan, neki jubilej ili “zlatna svadba” u familiji a i kada zaposleni u firmi budu pozvani da obeleže neki poslovni uspeh. Korporativna proslava, posebno ako okupi mnogo ljudi, događaj je o kome se dugo i mnogo priča.

Dobra organizacija se podrazumeva, prijatan ambijent i fini zalogaj. Sve ostalo zavisi od učesnika. Scenario može unapred da se pripremi, ali pokušaćemo da vas podsetimo našta da obratite pažnju kako bi proslava bila svima lepa i imala produženi efekat – do neke sledeće. Na koju će svi doći.

U kafanu posle dobro obavljenog posla

Korporativne proslave nisu ništa novo, samo se nisu nekad tako zvale. Proslavljali su vlasnici privatnih firmi sa svojim radnicima neki dobro obavljen posao i pre sto godina. Što uglednije ime i bogatiji gazda to važnije u kojoj će kafani ili sali slaviti. Posle Drugog svetskog rata slavilo se na takozvanim “drugarskim večerima”.

Povodi su uglavnom bili isti, poput rekordne proizvodnje u tekstilnim fabrikama, prvo ili stoto vozilo u autoindustriji, rekordna proizvofnju traktora ili guma u mašinskom basenu. Nekadašnji direktori bi sadašnjim menadžerima korporacija sigurno preporučili svoje iskustvo rekavši “organizujte proslavu za vašu firmu, koristiće vam”. 

Rukovodstvo se svojevremeno vodilo idejom da će proslavom pokazati zaposlenima da od njih ne očekuju samo da rade nego i da se opuste i provesele. Tu su imali priliku da se bolje upoznaju i “odigraju kolce”, da takozvani jubilarci prime satove, zlatnik ili neke druge poklone za višedecenijsku vernost preduzeću.

Poslovni uspeh treba da se proslavi

Ipak, vraćamo se iz prošlosti u – korporacije. Ne bi trebalo da vas podsećamo šta su veliki sistemi, često sa predstavništvima u većim gradovima, one internacionalne čak i po svetskim metropolama. Kad se već ništa ne prepušta slučaju nema sumnje da će oni kojima je to posao na vreme dobiiti zadatak da zakažu proslavu.

Šta se kolektivno slavi u korporaciji? Najčešće Nova godiina. Povod može da bude i neka godišnjica – postojanja firme, proizvodnje nekog proizvoda, otvaranja novog objekta. Obeležavanjem godišnjice doprinećete da se o vama i vašoj firmi glas daleko čuje i na taj način svakako pokazati zahavalnost i poštovanje celom timu i svima koji su vredno radili za i kod vas.

Proslave je vredan svaki poslovni uspeh, koji je odjeknuo u javnosti, kao što je priznanje na sajmu, ali i priznanje čelnim ljudima za dobar godišnji rezultat.

Organizovanjem ovakvih događaja, poboljšava se produktivnost i motivacija ljudi, i istovremeno doprinosi ugledu svakog poslodavca i njegove kompanije, tvrde upućeni. Dakle, događaj vredan nadahnutog govora i obraćanja zaposlenima.

Druženje kolega u ekološkim i humanitarnim akcijama

Novo vreme je donelo nove povode za okupljanje. Ne mora to uvek da bude u sali, uz muziku, u svečanim haljinama i odelima. Humanitarne ili ekološke akcije su dobar razlog da se u opuštenoj atmosferi zaposleni pobrinu da pozovu goste i da urade nešto neobično a korisno.

Neki će se setiti kako su službenici pojedinih uglednih firmi pre nekoliko godina sa poslovnim partnerima sadili drveće i sređivali prostor oko svoje firme. Družili su se, sportski odeveni, očistili okolinu, a onda prionuli na zakusku. Nije baš kao privatna žurka u stanu sa prijateljima, ali da je doprinos životnom okruženju, kolektivnom duhu i međuljudskim odnosima – jeste.

Zaposleni u velikim kolektivima znaju koliko je važno biti dobrovoljni davalac krvi pa svoj slobodan dan vikendom umeju da iskoriste da sa kolegama budu humani.

Seminari i predavanja popravljaju međuljudske odnose

Bitno je da se pomogne svima koji su u nevolji. Kakvi ste u firmi pokazaćete pomažući kolegi u završavanju radnog zadatka. Ako nikako drugačije, jer niste iz iste struke, pomoćićete mu donošenjem kafe, čaja ili sendviča. Takvi potezi imaju uticaja na poboljšanje međuljudskih odnosa i poverenja. A njih popravljaju upravo takve sitnice i naizgled nebitni potezi.

Međuljudski odnosi na radnom mestu su nešto što morate negovati, čemu menadžment mora stalno da doprinosi. Seminari i predavaanja na kojima će biti predstavljeni neki novi pogledi na organizaciju rada i obuka za savremenije pristupe poslu nisu bacanje para

Čak su dobra prilika za zaposlene da korisno provedu vreme i zajedno provere kako mogu da se primene savremene tehnike razmišljanja i ponašanja koje psiholozi i drugi stručnjaci preporučuju. 

Kolektivni duh u firmi mora da se neguje

Učinak ovakvih druženja na obuci zaposlenih slični su učinku koji se postiže proslavama, tvrde poznavaoci, što je za poslodavce koristan podatak. Podsećanja radi, Istraživanja kažu da uspeh kompanije čini pet važnih stvari. Prva je politika kompanije, druga menadžment, potom uslovi za rad, međuljudski odnosi i plata. Ako pitate zaposlene njima su plata, napredovanje i usavršavanje prioritet.

Ipak, poznavaoci ove tematike upozoravaju da će sav trud pasti u vodu ako su odnosi u firmi loši. Oni su izvor stresa koji otežava obavljanje posla. I kako se to rešava? Tako što se zapitate kakav je moj odnos prema ljudima sa kojima radim, da li im se obraćam na način kako bi trebalo, dobrim tonom, da li ovde prenosim neke druge nerešene probleme? I promenite nešto.

Iako niko ne pominje proslave, one su važne da tas na vagi pretegne na dobru stranu. I zaposlenima u kompaniji daju vetar u leđa. Poslužiće, verujte, da upoznate bolje koleginicu iz susedne kancelarije, da porazgovarate sa kolegom za koga mnogi tvrde da je ćutljiv i “nezgodan”. Svako, makar i polusatno okupljanje uz “čašicu razgovora”, kafu i sok uz pitanje “kako ste”, pokazaće se kao delotvorno dok se ne ukaže prilika za neko masovnije druženje. Nadamo se da ćete već sledeće nedelje ove savete proveriti u praksi.