
Žene su kompleksna bića i često vrlo kontradiktorna. Muškarci bi rekli komplikovane, a fenomen oko kupovine i trošenja novca naročito je zanimljiv.
U Americi su studenti medicine u okviru endokrinologije istraživali povezanost lučenja hormona i akcija koje su izvodile žene. U ovom eksperimentu učestvovale su žene iz visokog društva, čija je platežna moć u granicama neograničenosti. Zaključci studije bili su sledeći:
1.Skupe stvari
Dame vole skupe stvari da bi se istakle među drugim ženama i to nikakve veze nema sa suprotnim polom. Žena hoće da vozi Bentlija jer “Persa” to isto radi ili želi da bude dominantna i primer drugim ženama. Medicina je potvrdila da žene prilikom kupovine skupih stvari osećaju ogroman strah pri čemu se luči kortizol – hormon stresa, ali konzumacija istih oslobađa endorfin. Na taj način one opravdavaju rizik u koji su se upustile i smatraju ga veoma isplativim.
2.Kažnjavanje bračnog druga
Sve je češća pojava da žene iz imućnijih krugova svog muža, koji je zgrešio ili im ide na živce, kažnjavaju trošenjem para. Težina prekršaja srazmerna je količini potrebnih sredstava za spiskavanje u šoping centru, tako da bi njihovim muževima bolje bilo da razmisle o učestalosti pravljenja grešaka. Ovo postaje usvojeni obrazac vrlo brzo, pa ukoliko je finansijsko stanje bolje, utoliko je on slobodniji.
3.Lični uspeh
Žena kupovinu na rasprodaji smatra ličnim uspehom. Modne kompanije uglavnom ostvaruju najveći deo profita kroz rasprodaje, jer su savršeno savladali psihologiju lepšeg pola. Ona se oseća oslobođeno dok kupuje stvari na rasprodaji, ceo svet je njen, a naročito onaj kaput koji je tako dugo merkala. Propaganda nas je sve ubedila da štedimo kupujući.
4.Lek
Poznato je da ženi u depresiji jedino može da pomogne kafa sa drugaricama i kvalitetan šoping. Problem sa ovim lekom je što dejstvo ne traje dugo. Žene u Americi u stanju su da blokiraju sve kreditne kartice samo da bi se lečile od letargije i depresije.
5.Sport
Šoping postaje sport i bolest modernog društva. Pri svakoj kupovini, osim kod skupih stvari, luči se endorfin pa tako žene lako upadnu u vrzino kolo. Oni koji imaju sklonost ka opsesivno-kompulzivnom ponašanju najlakše se upecaju na ovaj obrazac. Za njih je kupovina kao vazduh koji dišu, obavezan deo dana. U Americi su poznati tzv. hoarders, sakupljači, koji se nakon par godina opsesivne kupovine dave u sopstvenom smeću