Search for content, post, videos

Matematika vitamina – namirnice u kojima ih najviše ima

namirnice pune vitamina
namirnice pune vitamina

namirnice za dobro zdravlje

Vrlo je važno optimizirati svoju ishranu kako  bi se održao zdrav i izbalansiran metabolizam. Namirnice koje sadrže najviše vitamina neophodnih za organizam su sledeće :

1.Vitamin A

Veoma važan za imuni sistem, reproduktivne organe i ključan za vid. Najviše ga ima u slatkom krompiru, čuvenom povrću koje je najpre bilo korišćeno u indijanskoj kuhinji kanadskih domorodaca.

2.Vitamin B 12

Učestvuje u pravljenju crvenih krvnih zrnaca, vrlo važan protivnik nastanka anemije. Najviše ga ima u školjkama i uopšte morskim plodovima. Za vegetarijance je veoma važno da ga unose kao suplement jer je B 12 zastupljen samo u proizvodima životinjskog porekla.

3.Vitamin C

Neophodan za stabilan imunitet i sintetisanje proteina u organizmu. Najbolji izvor je crvena paprika, koja daleko premašuje sve citruse po količini vitamina C.

4.Kalcijum

Izuzetno važan za opšte stanje kostiju i zuba, najbolji izvor osim mlečnih proizvoda je kelj. Vegani jedu puno lisnatog zelenog povrća baš iz ovog razloga.

5.Vitamin D

Uloga vitamina D je višestruka, gradnja ćelija, povećava gustinu kostiju, ublažava upale, pomaže kod absorpcije kalcijuma i učestvuje u izgradnji ćelija. Najzastupljeniji je u morskoj ribi pre svega u lososu i sabljarki, zatim bakalaru i plavoj ribi.

6.Vitamin E

Veoma važan antioksidant, koji uništava slobodne radikale i zbog toga je veoma važan za organizam a najvidljivije dejstvo ima svakako na kožu. Najviše ga ima u semenu suncokreta pa onda u bademima, te je ove semenke vrlo važno koristiti u ishrani.

7.Folna kiselina

U poslednjoj deceniji sve više se pominje folna kiselina i njena važnost pre, kao i u toku trudnoće. Ona je neophodna za izgradnju zdravog centralnog nervnog sistema. Spanać je povrće koje je ubedljivo najbogatije ovom vrstom B vitamina.

8.Gvožđe

Ovaj element je odgovoran za prenos kiseonika u tkiva. Manjak ovog elementa izaziva anemiju. Najbolji izvori su crveno meso, riba, perad, a za vegetarijance sočivo i pasulj.