Ovo je priča koja je ostala u zapećku svih zadružnih farmi. Još jedan apsurd koji nam je perfidno poturen i na koji nismo obratili pažnju. A važan je. Ne zato što je Parking servis lopovska frma koja pljačka građane. Nego zato što apsurd postaje stvarnost.
Elem, čovek iz Kovilja je svojim autom došao do Novog Sada i pokušao putem sms poruke da plati parking. Parking servis ga je, takođe, putem poruke obavestio da je registarska oznaka nepravilno uneta i da parking nije plaćen. Čovek je, nevidevši poruku Parking servisa, otišao, obavio svoje poslove, a kad se vratio ugledao kaznu. U službi za reklamacije Parking servisa su mu objasnili da njihov sistem ne prepoznaje ćirilicu.
“S obzirom na to da su registarske oznake vozila u latiničnom pismu, korisnik zonskog sistema parkiranja u Beogradu je u obavezi da prilikom slanja sms poruke unese istovetne karaktere. Jedino tako će ga sistem za kontrolu i naplatu parkiranja registrovati. U slučajevima kada se sms poruka prosledi ćiriličnim pismom, korisnik kao odgovor dobija informaciju da je nepravilno uneta registarska oznaka i da parking nije plaćen” – kažu u beogradskom Parking servisu.
Još veći apsurd je to što Parking servis za štampanje kazni koristi ćirilično pismo.
Prema Ustavu Republike Srbije čl.1 Zakona o službenoj upotrebi jezika i pisma u Republici Srbiji u službenoj upotrebi je srpski jezik, ćiriličko pismo, a latinično pismo na način utvrđen ovim zakonom. Takođe, državni organi, ustanove i preduzeća, smatra Ustav, službeno koriste jezik i pismo. Međutim, kada dođete do 8. i 9. člana ovog zakona, koji uređuju službenu upotrebu latiničnog pisma, njih nema. Piše “brisani”.
Pa se ja pitam, obzirom da je JKP Parking servis gradsko preduzeće u državi Srbiji, koliko košta da se napravi softver koji će jednako uspešno obrađivati i ćirilično pismo? Znam da je moguće, eno ga i Google na ćirilici.