Logotipi svetski poznatih brendova su pazljivo osmišljeni kako bi probudili čovekovu podsvesnu percepciju. U većini slučajeva, nismo svesni skrivenih simbola koji se u njima kriju, kao ni koje je njihovo značenje. Naša redakcija je odlučila da istrazi šta zapravo znače te skrivene poruke.
McDonald’s
Projektant prvog McDonald’s restorana je došao na ideju da ukrasi ulaz sa dva zlatna luka. Njegovi lukovi su ubrzo postali prepoznatljiv simbol najpoznatijeg lanca restorana brze hrane. U jednom momentu je kompanija pozelela da promeni logo, ali ih je psiholog Luis Českin ubedio da ostane. Prema njegovoj tvrdnji, ukoliko logo okrenete za 180 stepeni, on podseća ljude na zenske grudi, što ih vezuje za detinjstvo i bezbriznost.
Chanel
Prema popularnoj, ali ne i potvrđenoj legendi, logo za modnu kuću je nacrtala sama Koko Šanel, boraveći u Nici. Naime, zamak Château Crémat je prepoznatljiv po lukovima i visokim svodovima, kojima je Koko bila opčinjena. Da li je u pitanju slučajnost ili ne, tek ukršteni lukovi takođe podsećaju na inicijale poznate kreatorke.
Kreatori Google logotipa su koristili tri osnovne boje: crvenu, plavu i zutu. I mozete primetiti da je raspored boja deo posebnog algoritma. Ipak, zelena boja ruši ovu teoriju, a na taj način slovo L postaje najvidljivije u reči. Na ovaj način nam kompanija poručuje da razbija stereotipe i da ne igra po uobičajenim pravilima.
Gillette
Na prvi pogled se čini da je ime kompanije sve što čini logo. Ipak, ako pazljivije pogledate, videćete da gornja ivica glova G imitira oštrice brijača.
Mitsubishi
U osnovi logotipa se nalazi grb porodice Ivasaki, osnivača kompanije Micubiši. Grb sadrzi tri dijamanta, naslagana jedan na drugi. Dijamanti predstavljaju pouzdanost, integritet i uspeh, a crvena boja podrazumeva poverenje. Osim toga, Japanci veruju da crvena privlači kupce.
Goodwill
Gudvil je svetska neprofitna organizacija koja prikuplja donacije u hrani, odeći, obući. Početno slovo organizacije predstavlja nasmejano lice, kao poruku celom svetu da uprkos teškoćama, treba zadrzati pozitivan stav.
FedEx
Većina ljudi ne uoči odmah strelicu između dva poslednja slova, ali kada to primete, uvek kasnije prvo vide strelicu. To je i bio cilj kompanije koja tvrdi da je strelica simbol brzine i efikasnosti ove kurirske sluzbe.
Nike
Stiudentkinja po imenu Kerolin Davidson je 1975 godine plaćena 35 dolara za dizajn logotipa ove poznate kompanije. Kao što je već poznato, znak predstavlja krila grčke boginje Nike, simbola pobede.
Pepsi
Jedne godine, neposredno pre dana mrtvih (verskog praznika srednjeameričkih zemalja) kompanija Pepsi je u prodaju pustila limenke i flašice na kojima je naziv bio okrenut naopako. Iako je većina pomislila da je u pitanju greška u štampi, ovo je bio promoišljen potez kompanije. Naime, ako pazljivo pogledate, videćete da okrenuta slova ispisuju isded, što asocira na reč dead (mrtav).
Le Tour de France
Iako ste verovatno već imali prilike da vidite logotip za najpoznatiju trku u svetu biciklizma, sigurni smo da niste primetili biciklistu na njoj. Ili jeste? Tek ovako naznačen, biciklista postaje očigledan.