Analiza ključnih reči je prvi korak u kreiranju sadržaja za internet. One su srž SEO optimizacije bez koje pretraživači ne bi mogli da rade svoj posao. Temeljno istraživanje, upoređivanje, kao i praćenje konkurencije je neophodno pre nego što se uopšte upustite avanturu zvanu analiza ključnih reči. Analiza se radi pomoću određenih alata. Alati koji se koriste za analizu su nastali kao potreba da se predvidi ili nasluti sve ono do čega ne biste mogli da dođete svakodnevnom pretragom Google-a. U ovom tekstu ćemo pomenuti koji su to najbolji besplatni alati za analizu kao i kako se koriste i tumače dobijeni podaci.
Besplatni alati za analizu ključnih reči
Pre početka priče, neophodno je pomenuti da postoje besplatni alati, ali i oni koji se plaćaju. U nekim slučajevima besplatni alati rade isti posao kao i plaćeni. Kod analize ključnih reči to, nažalost, nije slučaj. Samo kombinacija dva ili više besplatnih alata koji analiziraju ključne reči mogu da daju validne rezultate.
Google Trends
Verovatno ste već upoznati sa ovim alatom ili ste barem čuli za njega. Google Trends prikazuje način na koji se pretraživanje ključnih reči menja. Koristeći ovaj alat, možete videti u kom periodu godine je pretraga određene ključne reči porasla odnosno pala. Pored toga, možete da vidite njen rast i pad proteklih par godina, meseci, nedelja, dana ili čak par sati.
Dakle, ovaj sajt može dosta pomoći oko pisanja sadržaja, čak i blogova. Pratite kretanje ključnih reči i koristite one čija pretraga je u porastu u određenom delu godine.
Keyword shitter
Keyword shitter je još jedan besplatan alat koji vam može poslužiti kao dobra alternativa za varijacije ključnih reči. On će vam dati bezbroj predloga za određenu reč. Nedostatak mu je u tome što ne pokazuje volumen, težinu ili količinu pretrage u određenim periodima godine, ali poseduje 2 zanimljiva filtera:
- pozitivni – prikazuje sve varijacije ključne reči sa rečju koju ste uneli u ovaj filter;
- negativni – prikazuje sve varijacije ključne reči bez reči koju ste uneli u ovaj filter.
AdWord & SEO Keyword Permutation Generator
AdWord kombinuje sve unete ključne reči koje su upisane u svako polje. Ovo može biti prilično korisno za ljude koji se bave lokalnim biznisom i imaju poteškoća u odabiru određenih ključnih reči. Sajt poseduje tri prozora za pretragu ključnih reči, s tim da je treći prozor neobavezan. Ovaj alat takođe neće dati neke statističke podatke vezane za samo pretraživanje ključne reči, već su i dalje tu ponuđene samo varijacije.
Answer the public
Answer the public pronalazi mnogo toga. Kada unesete ključnu reč, on pronalazi sva pitanja u vezi sa njom, sve oblike sa predlozima, sve varijacije po abecednom redu i sve njene srodne elemente.
Google Correlate
Google Correlate pripada Google-ovoj porodici alata (Google Trends), ali zaslužuje posebno mesto. Razlog tome su određene pojedinosti i karakteristike kao i potpuno različit obrazac za pretragu ključnih reči.
Kad unesete određenu ključnu reč, ovaj alat će vam prikazati listu svih reči koje su u uzajamnoj vezi sa onom koju ste uneli. Nedostatak sistema se ogleda u povremenom kvaru, jer kao rezultat ponekad prikazuje reči koje nemaju nikakve veze sa onom koju ste vi uneli.
Keywords everywhere
Keywords everywhere je takođe Google-ovo dete. Poseduje dodatke za pretragu volumena, kao i svih dodatnih podataka vezanih za dublju pretragu ključnih reči. Preporuka stručne zajednice, za postizanje najboljih rezultata, jeste kombinacija dva alata, Keywords everywhere sa Keyword Shitter.
Ova kombinacija je možda najkorisnija za SEO optimizaciju jer ćete uz pomoć Shitter-a pronaći sve varijacije ključnih reči, a Keywords everywhere će vam odraditi dublje istraživanje svake reči.
Wordtracker Scout
Wordtracker Scout podseća na Keyword density checker, samo što je bolji. WS takođe ima opciju da se vide podaci iz različitih delova sveta. Prema tvrdnjama kreatora, svi podaci potiču od realnih pretraga. Ovo je do sada jedan od najboljih besplatnih alata za pretragu ključnih reči.
Google search console
Analiza ključnih reči pomoću Google search console vam može prikazati mnogo toga, vi samo treba da znate šta tražite.