Za sve što radite u WordPress-u, kvalitet svog pisanja bi trebalo da proveravate u SEO analizi.
Napišite svoj prvi post
Da biste napisali novi blog post, pređite preko Add New Post na vrhu toolbar-a. Toliko je jednostavno. U delu za admina takođe postoji dugme za pisanje novog posta u gornjem desnom uglu, kao i link u odeljku Post na sidebar-u. Stvari bi odatle trebalo da budu poprilično jasne.
Savet: Ukoliko se uhvatite da imate naglu navalu inspiracije, ali ne želite da objavite sve odjednom – možete podesiti datum objavljivanja za budućnost. Dugme Publish (objavi) će postati Schedule (raspored) i u postavljeno vreme post će automatski biti objavljen. Veoma korisno ukoliko imate dug odmor.
Naslov
Naslov se u SEO analizi naziva SEO TITLE. On se unosi u posebnom polju iznad samog polja za tekst.
Najbolje je koristiti heading. Veličinu slova birate u polju u kojem piše paragraph, kada kliknete na padajući meni videćete opcije koje Vam se nude. VEOMA JE VAŽNO POSTIĆI OPTIMALNU DUŽINU NASLOVA. Pokazatelji su Vam uvek zelene tačkice na “semaforu”!
Pripremili smo iznenađenje za Vas, pored praktičnog dela vezanog za SEO i READABILITY semafor, mi smo Vam preveli taj semafor na srpski jezik i uvek ćete moći da se podsećate na značenje svega što Vam semafor pokazuje dok pišete. Da budete sigurni da ste dobro optimizovali svoj tekst u WordPress-u.
KEYWORD
Ključna reč se bira tako da najpribližnije odgovara temi teksta. Pronaći keyword odmah na početku pisanja teksta i uneti ga u polje pod nazivom FOCUS KEYWORD. Najpovoljnije je da se keyword nađe odmah na početku naslova, tj. kao prva reč, ali nije od presudnog značaja. Takođe keyword ne mora da bude striktno jedna reč, već može da bude i sintagma, ili više reči (na primer: roditeljskog sastanka, kako do posla, uspavati bebu… itd.)
Važno je izbegavati preterano ponavljanje ključne reči, a to možete izbeći tako što birate druge glagolske ili padežne oblike jedne reči. Semafor koji Vas obaveštava o SEO rezultatu će upaliti narandžastu ili crvenu lampicu, u zavisnosti od toga koliko ste puta u prethodnim člancima koristili istu ključnu reč (keyword).
To možete rešiti ovako: Na primer, ukoliko ste koristili imenicu dete za keyword, sledećeg puta biste mogli da iskoristite na primer detetu. Važno je da se keyword ponovi određeni broj puta u tekstu. Između 1.8 i 2.5% je idealna vrednost. Ovo se u semaforu naziva – gustina ponavljanja ključne reči.
Napomena: Kada određujete ključnu reč, najbolje je birati one koje u sebi ne sadrže kvačice. Zbog jezičke razlike između srpskog, i Google-u srodnog – engleskog jezika.
Postoje dva načina za izmene kada pišete post. Visual tab će Vam prikazati kako će post izgledati, prikazujući slike i formatiranje teksta koje ste primenili.
Poslednji članak će naravno zavisiti od Vaše teme templejta i zbog toga i postoji dugme uz pomoć kojeg možete videti kako će izgledati Vaš konačan post i uvek ga možete menjati.