Kako prevazići izazove međunarodnih selidbi uz sigurno skladištenje

0
11

Međunarodne selidbe su komplikovan, složen i naporan proces koji zahteva pažljivo planiranje, koordinaciju i logističku podršku. Potrebno je savladati velike transportne distance, rešiti komplikovane carinske procedure, i još mnogo toga. Tokom prevazilaženja ovih izazova, veoma često se javlja potreba za sigurnim skladištenjem stvari.

Zato vam u nastavku donosimo nekoliko saveta u vezi sa iznajmljivanjem magacina za potrebe međunarodnih selidbi.

Koji su najveći izazovi tokom međunarodnih selidbi?

Međunarodne selidbe podrazumevaju prevoz ljudi i imovine iz jedne države u drugu. Daleko su složenije od selidbi unutar iste zemlje, jer uključuju prelazak jedne ili više granica, rešavanje carinskih i ostalih administrativnih procedura, itd. Najčešći problemi prilikom internacionalnih selidbi su sledeći:

·   teškoće pri transportu – dugačke, dugotrajne i nepredvidive transportne rute mogu da traju nekoliko dana, sedmica, pa i meseci

·   opasnost po teret od vremenskih nepogoda i prirodnih katastrofa

·   izražena opasnost od krađa i gubljenja tereta

·   složene i dugotrajne carinske procedure – ako se ne ispune svi uslovi može da dođe do kažnjavanja, pa čak i oduzimanja imovine

·   visoki troškovi prevoza

·   skupljanje i popunjavanje obimne i zahtevne dokumentacije

·   savlađivanje jezičkih barijera i kulturoloških razlika

·   izražen psihološki stres

Kako skladišta mogu da pomognu?

Tokom selidbi u drugu državu, veoma često se javlja potreba u vidu kraćeg ili dužeg skladištenja imovine, kako bi stvari bile zaštićene do trenutka kada budu spremne za prevoz. To može da se desi u situacijama:

·   kada novi dom još nije spreman za useljenje (zbog renoviranja ili se stari stanari nisu još iselili)

·   ako se datum selidbe promeni

·   kada se dese neplanirana kašnjenja tokom transporta

·   kada se selidba vrši u nekoliko faza

·   kada je novi stan mali i nema mesta za sve stvari

·   ako postoje stvari koje se neće odmah koristiti

·   kada se planira selidba sa mogućim povratkom, itd.

A kako odabrati odgovarajuće skladište?

Prilikom biranja magacinskog prostora koji će se koristiti tokom  međunarodne selidbe, treba uzeti u obzir nekoliko faktora:

Lokacija i pristup – skladište treba da bude što je moguće bliže transportnih ruta, kako bi se smanjili troškovi transporta i vreme dostave. Pristup za kamione, kombi i ostala vozila treba da bude brz i jednostavan, sa rampama, parkingom i prostorom za utovar i istovar.

Sigurnost imovine – skladišta moraju da obezbede sigurnost robe od uticaja vremenskih uslova (kiša, sneg, niska i visoka temperatura, jak vetar, oluje i ostale nepogode), krađa i oštećenja. Pouzdani magacini mogu da se zaključavaju (osim ključeva koriste se još i kartice ili šifre), poseduju alarme, video nadzor 24/7, a po potrebi imaju i organizovanu čuvarsku službu. Ovde spada i zaštitaod mikroorganizama, insekata, glodara i ostalih štetočina.

Uslovi skladištenja – za osetljivu i kvarljivu robu (umetnička dela, dokumenta, elektronski aparati, vredni i stari komadi nameštaja i sl.) potrebno je obezbediti odgovarajuće uslove i sisteme za kontrolu temperature, vlage i svetlosti.

Zaštita od požara – posedovanje protivpožarnih sistema, alarmnih sistema i detektora dima je obavezno.

Cena – cena skladištenja treba da bude konkurentna i transparentna, bez ikakvih skrivenih troškova. Vlasnici magacinskih prostora sve češće nude i osiguranje koje pokriva vrednost robe u slučaju oštećenja, gubitka ili krađe.

Fleksibilnost – u magacinima treba da bude omogućen prihvat raznolike robe, od sitnica koje se pakuju u manje kutije, do velikih komada nameštaja i drugih gabaritnih predmeta.

Nakoliko saveta za skladištenje stvari tokom međunarodnih selidbi

·   popišite svoje stvari – napravite detaljan popis svih predmeta koje se skladište, navedite njihovu vrednost i stanje

·   pravilno pakovanje – da biste sprečili oštećenja tokom skladištenja i transporta, pažljivo spakujte svoje stvari u odgovarajuću ambalažu (čvrste kutije, pucketava folija, vakuum kese, zaštitni omoti za osetljive predmete, itd). Vodite računa da teži predmeti budu na dnu a lakši pri vrhu

·   pravljenje spiska i označavanje – kako biste olakšali pronalaženje predmeta, jasno označite svaku kutiju i dodajte opis sadržaja i redne brojeve

·   priprema potrebne dokumentacije – na vreme pripremite svu dokumentaciju koja je potrebna za rešavanje carinskih i ostalih procedura

·   uporedite cene skladišta na više lokacija kako biste pronašli najisplativije.

Završne reči

Međunarodne selidbe su daleko jednostavnije i manje stresne kada postoji opcija da se stvari mogu uskladištiti u adekvatan i siguran prostor. Magacini omogućavaju sigurnost, fleksibilnost i zaštitu imovine tokom preseljenja u drugu zemlju. Firme koji se profesionalno i svakodnevno bave selidbamato dobro znaju; kako bi svojim klijentima mogle da ponude laku i efikasnu selidbu, one imaju sopstvene skladišne prostore.

Zaključak se sam nameće – ako želite da izbegnete komplikacije i stres prilikom selibe u inostranstvu (a svakako želite), angažujte renomiranu i iskusnu agenciju koja se bavi međunarodnim selidbama, koja osim transporta i logističke podrške, može da obezbedi i adekvatno i sigurno skladište.