Međunarodne selidbe su komplikovan, složen i naporan proces koji zahteva pažljivo planiranje, koordinaciju i logističku podršku. Potrebno je savladati velike transportne distance, rešiti komplikovane carinske procedure, i još mnogo toga. Tokom prevazilaženja ovih izazova, veoma često se javlja potreba za sigurnim skladištenjem stvari.
Zato vam u nastavku donosimo nekoliko saveta u vezi sa iznajmljivanjem magacina za potrebe međunarodnih selidbi.
Koji su najveći izazovi tokom međunarodnih selidbi?
Međunarodne selidbe podrazumevaju prevoz ljudi i imovine iz jedne države u drugu. Daleko su složenije od selidbi unutar iste zemlje, jer uključuju prelazak jedne ili više granica, rešavanje carinskih i ostalih administrativnih procedura, itd. Najčešći problemi prilikom internacionalnih selidbi su sledeći:
· teškoće pri transportu – dugačke, dugotrajne i nepredvidive transportne rute mogu da traju nekoliko dana, sedmica, pa i meseci
· opasnost po teret od vremenskih nepogoda i prirodnih katastrofa
· izražena opasnost od krađa i gubljenja tereta
· složene i dugotrajne carinske procedure – ako se ne ispune svi uslovi može da dođe do kažnjavanja, pa čak i oduzimanja imovine
· visoki troškovi prevoza
· skupljanje i popunjavanje obimne i zahtevne dokumentacije
· savlađivanje jezičkih barijera i kulturoloških razlika
· izražen psihološki stres
Kako skladišta mogu da pomognu?
Tokom selidbi u drugu državu, veoma često se javlja potreba u vidu kraćeg ili dužeg skladištenja imovine, kako bi stvari bile zaštićene do trenutka kada budu spremne za prevoz. To može da se desi u situacijama:
· kada novi dom još nije spreman za useljenje (zbog renoviranja ili se stari stanari nisu još iselili)
· ako se datum selidbe promeni
· kada se dese neplanirana kašnjenja tokom transporta
· kada se selidba vrši u nekoliko faza
· kada je novi stan mali i nema mesta za sve stvari
· ako postoje stvari koje se neće odmah koristiti
· kada se planira selidba sa mogućim povratkom, itd.
A kako odabrati odgovarajuće skladište?
Prilikom biranja magacinskog prostora koji će se koristiti tokom međunarodne selidbe, treba uzeti u obzir nekoliko faktora:
Lokacija i pristup – skladište treba da bude što je moguće bliže transportnih ruta, kako bi se smanjili troškovi transporta i vreme dostave. Pristup za kamione, kombi i ostala vozila treba da bude brz i jednostavan, sa rampama, parkingom i prostorom za utovar i istovar.
Sigurnost imovine – skladišta moraju da obezbede sigurnost robe od uticaja vremenskih uslova (kiša, sneg, niska i visoka temperatura, jak vetar, oluje i ostale nepogode), krađa i oštećenja. Pouzdani magacini mogu da se zaključavaju (osim ključeva koriste se još i kartice ili šifre), poseduju alarme, video nadzor 24/7, a po potrebi imaju i organizovanu čuvarsku službu. Ovde spada i zaštitaod mikroorganizama, insekata, glodara i ostalih štetočina.
Uslovi skladištenja – za osetljivu i kvarljivu robu (umetnička dela, dokumenta, elektronski aparati, vredni i stari komadi nameštaja i sl.) potrebno je obezbediti odgovarajuće uslove i sisteme za kontrolu temperature, vlage i svetlosti.
Zaštita od požara – posedovanje protivpožarnih sistema, alarmnih sistema i detektora dima je obavezno.
Cena – cena skladištenja treba da bude konkurentna i transparentna, bez ikakvih skrivenih troškova. Vlasnici magacinskih prostora sve češće nude i osiguranje koje pokriva vrednost robe u slučaju oštećenja, gubitka ili krađe.
Fleksibilnost – u magacinima treba da bude omogućen prihvat raznolike robe, od sitnica koje se pakuju u manje kutije, do velikih komada nameštaja i drugih gabaritnih predmeta.
Nakoliko saveta za skladištenje stvari tokom međunarodnih selidbi
· popišite svoje stvari – napravite detaljan popis svih predmeta koje se skladište, navedite njihovu vrednost i stanje
· pravilno pakovanje – da biste sprečili oštećenja tokom skladištenja i transporta, pažljivo spakujte svoje stvari u odgovarajuću ambalažu (čvrste kutije, pucketava folija, vakuum kese, zaštitni omoti za osetljive predmete, itd). Vodite računa da teži predmeti budu na dnu a lakši pri vrhu
· pravljenje spiska i označavanje – kako biste olakšali pronalaženje predmeta, jasno označite svaku kutiju i dodajte opis sadržaja i redne brojeve
· priprema potrebne dokumentacije – na vreme pripremite svu dokumentaciju koja je potrebna za rešavanje carinskih i ostalih procedura
· uporedite cene skladišta na više lokacija kako biste pronašli najisplativije.
Završne reči
Međunarodne selidbe su daleko jednostavnije i manje stresne kada postoji opcija da se stvari mogu uskladištiti u adekvatan i siguran prostor. Magacini omogućavaju sigurnost, fleksibilnost i zaštitu imovine tokom preseljenja u drugu zemlju. Firme koji se profesionalno i svakodnevno bave selidbamato dobro znaju; kako bi svojim klijentima mogle da ponude laku i efikasnu selidbu, one imaju sopstvene skladišne prostore.
Zaključak se sam nameće – ako želite da izbegnete komplikacije i stres prilikom selibe u inostranstvu (a svakako želite), angažujte renomiranu i iskusnu agenciju koja se bavi međunarodnim selidbama, koja osim transporta i logističke podrške, može da obezbedi i adekvatno i sigurno skladište.