Search for content, post, videos

Alergija na hranu i hrono ishrana kao alternativa

alergija na hranu
alergija ili intolerancija

alergija ili intolerancija

Alergija na određene sastojke hrane je, prema istraživanjima Evropske akademije za alergologiju i kliničku imunologiju, klasifikovana kao bolest novog doba. Jasno je da postoji razlika između stare i nove teorije o alergiji na hranu. Kod klasične alergije, reakcija se javlja u prvih 30 minuta od konzumiranja alergena. Veoma je intenzivna, sa promenama na koži, gušenjem i otečenim jezikom. Najčešći alergeni su koštunjavi plodovi (kikiriki, bademi, orasi), morski plodovi (škampi, školjke), citrusi (limun, pomorandža, kivi) i kravlje mleko.

Drugi tip alergije nije tipičan imuni odgovor tela na namirnicu alergen pa se naziva intolerancija na hranu. Reakcija je manje intenzivna i, za razliku od prve, na javlja se u prvih 30 minuta od konzumiranja alergena. Veoma teško se primećuje i ukoliko se ne uradi test intolerancije, nemoguće ju je dijagnostikovati. Najčešći simptomi su usporeno varenje, hroničan umor i glavobolja. Na duže staze dolazi do pojave gastritisa i oštećenja zglobova.

Najefikasniji način da saznate da li imate intoleranciju na neku namirnicu je da uradite test intolerancije. Pre toga biste mogli i sami da se testirate, u vašem domu, na vrlo efikasan način. Ukoliko sumnjate da je neka namirnica izazivač alergija trebalo bi da je konzumirate 7 dana zaredom. Posle toga, 7 dana je potpuno izbacite iz upotrebe. Ukoliko osetite olakšanje za vreme kada ne jedete potencijalni alergen bilo bi dobro da posetite vašeg lekara.

Najčešći izazivači intolerancije su:

-mleko i mlečni proizvodi (laktoza);
-žitarice (gluten koji se nalazi u pšenici, raži, ječmu, ovasu);
-kofein;
-kvasac;
-južno voće, agrumi;

Kao što se vidi iz spiska, namirnice koje se koriste u svakodnevnoj ishrani sadrže veliki broj alergena. Hrono ishrana može da bude sjajna alternativa jer prvenstveno ne koristi belo brašno (u kom se nalazi gluten). Mlečne proizvode možete zameniti onima od bademovog ili pirinčanog mleka.

Soja i proizvodi od soje se nalaze na crnoj listi hrono ishrane pa se ne preporučuje upotreba sojinog mleka i tofu sira ukoliko postoji alergija na laktozu.

Hrana je gorivo koje pokreće naše telo. Ukoliko je ono lošeg kvaliteta ni organizam neće raditi dobro. Da bi se izbegla zamka nezdravog života važno je telu dati namirnice koje će ono najbolje iskoristiti. Namirnice na koje ste intolerantni trebalo bi potpuno izbaciti iz ishrane, jer na duže staze iscrpljuju vaš organizam. Takođe, mogu dovesti do hroničnih oboljenja.

Hrono način ishrane vam obezbeđuje redovno obedovanje, što smanjuje pritisak na digestivni trakt. Takođe, omogućava razne kombinacije i upotrebu namirnica koje se retko koriste u standardnoj ishrani.