Jedna od veoma važnih, možda i najvažnija stavka, prilikom prezentacije poslovanja na internetu, jeste vizuelni identitet. Bez njega nema progresa, a sa druge strane dobro osmišljen i kreiran vizuelni identitet može da vas izdvoji iz konkurencije.
Šta je vizuelni identitet?
Vizuelni identitet ili Corporate design predstavlja lice svakog biznisa i brenda. Čini ga nekoliko elemenata i grafičkih kreacija koje predstavljaju zaštitni znak i standard svakog biznisa.
Drugačije rečeno, grafički standardi (elementi vizuelnog identiteta) predstavljaju lice vašeg biznisa i kreiraju vaš brend!
Elemente vizuelnog identiteta najčešće čine: logotip, sistem zaštitnih boja, zaštitna tipografija (font), znak, slogan, maskota, grb, zastava itd. Elementi vizuelnog identiteta elaborišu se u knjizi grafičkih standarda gde se definišu izgled, varijacije i korišćenje svakog elementa ponaosob.
Zašto je vizuelni identitet važan?
Vizuelni identitet je veoma važna stavka svakog biznisa. Slikovito opisano, predstavlja lice i imidž vašeg biznisa. Vizuelni identitet ima za cilj da pojednostavi i istovremeno obogati komunikaciju sa klijentima i portošačima. Bilo koja vrsta advertajzinga je gotovo nezamisliva bez elemenata vizuelnog identiteta, kao sastavnog dela poruke ili oglasa.
Elementi vizuelnog identiteta
Corporate design čini nekoliko elemenata i grafičkih simbola koji predstavljaju zaštitne znake i standarde svakog biznisa. Elemente vizuelnog identiteta najčešće čine:
– logotip,
– sistem zaštitnih boja,
– zaštitna tipografija (font),
– znak,
– slogan,
– maskota,
– grb,
– zastava,
– prateća grafika.
Logotip
Logotip je najvažnija stavka vizuelnog identiteta svake kompanije, biznisa, proizvoda, kampanje. Logotip je vizuelni simbol koji, kao frontalna pojava, ostaje memorisan u svesti potrošača, što i jeste njegov cilj. On predstavlja asocijaciju na vaš brend u svakodnevnoj komunikaciji sa potrošačima. Zbog toga je dizajn logotipa i ukupnog vizuelnog identiteta veoma važna stavka u kreiranju imidža i pozicioniranju u svesti potrošača.
Dizajn logotipa
Dobar i originalan logo je garancija da ćete biti primećeni na tržištu! Stoga, njegovom dizajnu treba posvetiti posebnu pažnju. Pro tom treba voditi računa o kombinacijama i psihologiji boja, simetriji, kompoziciji, vizuelnom efektu tj. utisku koji ostavlja na posmatrača i poruci koju mu prenosi. Obavezno se rukovoditi principuma estetike i savremenog dizajna!
Logotip je simbol po kom će vas klijenti ili potrošači odmah prepoznati. Obično je to sklop grafičkih i tipografskih rešenja (slika i slova) uklopljenih i stilizovanih u jedinstvenu celinu i na jedinstven način. On predstavlja zaštitni znak vašeg poslovanja.
Redizajn logotipa i rebrending
Logotip je osnovi element vizuelnog identiteta i po pravilu, kada se jednom kreira, nikada više se ne menja. Na svakih 8-10 godina obično doživljava redizajn (refresh) kako bi se uskladio sa novim trendovima i tehnološkim napretkom. Potpuna promena vizuelnog identiteta nije uobičajena pojava ali postoje izuzeci. Ova pojava naziva se rebrending.
Sistem zaštitnih boja
Zaštitne boje su element vašeg identiteta koji se nikada ne menja. Bitno je da zaštitne boje budu skladne i jasno definisane. Boje se ne defininišu samo svojim imenom (siva, narandžasta, plava) već procentualnim odnosima osnovnih boja za štampu C.M.Y.K. ili PANTONE paletom tj. katalogom boja gde je svaka boja predstavljena svojom numeričkom vrednošću. Ovo je naročito važno prilikom štampe jer samo sa jasnom definicijom boja možete uvek dobiti isti otisak, a ne subjektivni dojam svakog štampara ponaosob. Idealan primer u praksi je neobična zelenkasta boja koju koristi Siemens ili bordo crvena koju koristi Johnie Walker.
Tipografija (Font)
Font je poseban oblik pisma tj. slova kojima je (uglavnom) ispisan ili inspirisan slovni deo logotipa. Važno je da font bude originalan i jedinstven (npr. Walt Disney) i da ne podseća na druge poznate brendove. Isto tako je važno da ne bude previše jednostavan, ali ni previše komplikovan, da ne bude ukraden tj. zaštićen autorskim pravima i sl.
Slogan
Slogan ne spada u grafičke elemente i forme izražavanja ali ga je nepohodno grafički uobličiti i predstaviti. Inače je slogan kratka propagandna poruka koja u dve-tri reči utiče na svest potrošača i objašnjava pogodnosti i prednosti koje pružaju određeni proizvod, usluga ili kompanija.
Maskota
Maskota je stilizovana forma tj. prikaz nekog lika, najčešće životinje. Služi kao sinonim za neki brend, naročito manifestaciju (Vučko, mačak Macho, Zagi, Zeka Peka, vrabac Cvrki…).
Prateća grafika
Prateća grafika predstavlja sporedne grafičke elemente koji su deo ukupnog vizuelnog identiteta. Njena uloga je da asocira na bend u odsustvu logotipa i ostalih osnovnih elemenata vizuelnog identiteta. Ali i da upotpuni ukupan vizuelni doživljaj i utisak, u grafičkom rešenju, koji posmatrač treba da memoriše u svojoj svesti o određenom brendu odnosno proizvodu, usluzi ili kompaniji.
Autor: Miroslav Bronzić
Izvor: bronzic.com