Kad god vam treba nešto – proizvod, podatak, kontakt telefon – šta je prvo što obično uradite? Odete na internet u pretragu i upišite svoj upit, zar ne? Google obrađuje više od 3,5 milijardi pretraživanja svakog dana. Dakle, nije ni čudo da toliko mnogo kompanija pokušava da uključi u SEO optimizaciju i content strategiju koja pomaže preduzećima dostignu što viši rang sajta u pretraživanju za upite vezane uz njihovo poslovanje, proizvode ili usluge.
SEO optimizacija i kako biti prvi na Guglu
Za spoljnog posmatrača, SEO se često čini složenim, zastrašujućim i zapostavljenom tehničkom logistikom. Ali to ne mora biti.
Evo sedam brzih i jednostavnih načina kako bi vaš sajt bio vidljiviji na internetu:
1. Optimizirajte svaku stranicu svoje web stranice bogatim sadržajem.
Ovo je daleko najsloženija stavka na ovom popisu, ali je temeljna. Bez nje, bit ćete teško pritisnuti da biste videli u tražilicama uopće.
Sve vaše stranice, naročito vaša glavna linija (dom, kontakt, itd.) moraju da sadrže kratko napisani, opisni sadržaj. U idealnom slučaju, taj sadržaj će biti optimizovan za određene ciljne ključne riječi i fraze (sve dok se tekst ne vidi neprirodno). Ako imate stranice bez puno sadržaja, sprečite Google da ih indeksira pomoću atributa “noindex” i “nofollow”.
2. Napišite jedinstvene naslovne oznake i meta opise za svaku stranicu.
Oznake naslova služe kao naslov stranica vaših stranica u stranicama s rezultatima tražilice (SERP), dok meta opisi služe kao opisni tekst. Oni za svrhu imaju da obaveštavaju Google o sadržaju i svrsi svake vaše stranice. Takođe naslov stranica i meta opis diktiraju kako se vaše stranice pojavljuju u rezultatima pretraživanja.
Na taj način oni služe dvostrukoj svrsi: rangiraju vaše stranice i povećavaju klikovni postotak korisnika na stranicama s rezultatima. Možete upotrebljavati alat koji se temelji na webu, kao što je Siteliner ili inovativni alat za indeksiranje web mesta kao što je Screaming Frog da biste dobili točnu procenu svake stranice na vašoj web-lokaciji. On vam omogućava i da proverite svoje naslovne oznake i meta opise.
3.Izbacite sa sajta greške 404.
404 pogreške su vrlo neprijatne za korisnike i mogu ometati broj stranica koje Google može da indeksira. Same po sebi greške 404 verojatno neće naštetiti vašem rangu. Ipak i dalje je vredno postaviti 301 preusmeravanje ili vraćanje stranice ako primetite grešku 404.
Google Search Console ima izvrstan alat za proveru: Pogledajte “greške indeksiranja”. Ako je vaša web stranica na WordPressu, možete preuzeti jedan od brojnih pluginova namenjenih automatskoj izradi 404 stranica. DRugi način je da ih automatski preusmerite na 301 stranicu, tj. na početnu.
4. Omogućite jednostavno deljenje sadržaja.
To je jednostavna promena. Ako to već niste učinili, verovatno ste propustili neke značajne prilike. Na svojoj stranici bloga, imajte na raspolaganju ikone društvenih mreža kako bi vaši korisnici mogli aktivno i lako deliti vaš sadržaj. Društvene mreže ne pridonose direktno vašem rangu, ali mogu da učiniti njegove delove vidljivijima. Na taj način povećavete broj ulaznih veza i potencijalnu veću zaradu.
Ova prednost je nedavno potvrđena kao jedan od prva dva uslova rangiranja u Googleovom algoritmu. Ako se vaša web-lokacija temelji na WordPressu, postoji niz dodataka koji se dinamički mogu dodavati vašu web-lokaciju.
5. Optimizujte svoje slike.
Verovatno upotrebljavate slike u svojoj kampanji za sadržajni marketing. Da li ih pravilno optimizujete? Ne treba previše truda da bi vaše slike bile optimalne za pretragu. Sve što treba da uradite je tačan i precizan naslov vaše slike. Stavite ključnu reč u alternative txt i u opis slike ukoliko vam je gustina ključne reči u tekstu premala.
Ako se optimizacija izvrši ispravno, vaša će slika biti indeksirana i pretraživa u Google pretraživanju slika. Odličan kanal za priliv novih korisnika.
6. Ubrzajte učitavanje stranice.
Brzina učitavanja stranice nije presudna za rangiranje, ali svakako ima svoju vrednost. Osim toga, brže učitavanje obično vodi do boljeg korisničkog doživljaja, što znači i veću stopu konverzije korisnika.
Možete poboljšati brzinu učitavanja tako što ćete optimizovati svoje fotografije. I to tako što ćete prvenstveno pažljivo birati fotografije i imati dobar predmemorijski dodatak. Trebali biste da brišete nepotrebne metapodatake i unositi samo neophodne i tačne podatke.
7. Uključi strukturno označavanje.
U redu, da budemo pošteni, ovo nije tako jednostavno. Ali jeste pravi način da vaš site bude vidljiviji u pretrazi. U nekom trenutku izvršili ste pretraživanje i videli neki odvojeni odgovor za vaš upit koji se nalazi iznad ili na strani tipičnih rezultata. To bi mogao da bude mini kalendar, enciklopedijski unos ili kratki sažetak.
To su bogati isečci, a ako želite dobiti takve odgovore, moraćete uključiti strukturirano označavanje za različite vrste sadržaja na vašoj web-lokaciji. Više o tome možete da saznate na Schema.org