Rad od kuće postao je sve učestalija pojava. Prvo su se na to odlučili ljudi koji su usled brojnih obaveza posao donosili kući, a radni prostor kod kuće ili kućna kancelarija je posebno dobila na značaju razvojem freelance poslova i bloginga, gde zaposleni nisu vezani za određenu firmu već samo za svoj računar.
I dok nekima rad od kuće znači sveto trojstvo – pidžama, kafa i lap top, neki, da bi postigli produktivnost moraju ipak da rade u nekom formalnije organizovanom radnom prostoru. U nastavku pročitajte nekoliko saveta kako da uredite radni prostor i započnite opremanje svoje kućne kancelarije.
Kojim biznisom se bavite?
Definisanje vašeg zanimanja je od ključnog značaja za uređenje radnog prostora, pa bi od toga trebalo krenuti. Na primer, ukoliko se bavite pisanjem ili blogingom, za sebe ili za klijente, verovatno će vam najviše odgovarati radni prostor koji je ušuškan, obogaćen detaljima po vašem ukusu.
Ukoliko ste po zanimanju dizajner ili arhitekta, svakako bi trebalo razmisliti o velikom radnom stolu koji će vam pružiti dovoljno mesta za izradu projekata. Sastavite i spisak uređaja koje koristite u poslu, kao što su štampač, faks, telefoni ili fotokopir mašina, kako bi imali u vidu koliko će vam prostora za kancelariju trebati.
Ukoliko vaš posao podrazumeva živu komunikaciju sa klijentima ili dolazak istih radi sklapanja poslova, uzmite u obzir to da treba obezbediti i fotelje ili stolice na kojima će se smestiti kada dođu.
Lokacija za kancelariju
Svakako je velika prednost ako u domu imate neokupiranu sobu, spremnu za preuređivanje u kancelarijski prostor. Ukoliko to nije slučaj, najbolji izbor je da radni sto smestite u uglu dnevne ili spavaće sobe. I prazan zid je odličan izbor mesta. Vodite računa o tome da ima dovoljno svetla i dovoljan broj utičnica za sve što vam je potrebno.
Ukoliko je vašem poslu ipak potrebna doza profesionalizma, sa redovnim dolaskom klijenata i saradnika, razmislite o promeni mesta stanovanja, gde ćete imati jednu celu prostoriju za kancelariju. Ipak, ne možete sastančiti u spavaćoj sobi.
Nameštaj za radni prostor
Komfor u vašem radnom prostoru je veoma bitan za postizanje efikasnosti. Kada je u pitanju nameštaj, počnite od kancelarijske stolice koja će zadovoljiti kriterijum udobnosti, jer ćete u njoj provoditi po nekoliko sati. Pogledajte ponudu kancelarijskih stolica Modrulj, Novi Sad je sedište ove firme koja se bavi opremanjem poslovnog prostora.
Pored udobne stolice, sledeća važna stavka je radni sto, prilagođen potrebama vašeg posla. Najbolje je izabrati radni sto opremljen fiokama, za skladištenje svih neophodnih papira i kancelarijskog materijala.
Obezbedite dovoljno polica, a možete iskoristiti i već postojeće komode ili visoke stočiće za štampač, ostatak računarske opreme ili nečeg trećeg. Dobra ideja je i okačiti na zid oglasnu ili belu tablu za podsetnike.
Lični pečat
Pošto ste se odlučili za tip zanimanja koji vas ne vezuje za neku instituciju, imate svu slobodu prilikom uređenja enterijera. Uredite kancelariju u potpunosti po svom ukusu i time ulepšajte sebi radnu atmosferu.
Najbolje je da pre svega odlučite u kom stilu ćete opremiti svoj radni prostor. Da li će to biti minimalistički dizajn ili rustični stil, prostrana kancelarija ili ušuškana, u staklu i metalu ili sa preovlađujućim drvenim elementima – izbor je na vama.
Odaberite boje u koje želite da obojite svoju kancelariju i dodajte nekoliko detalja koji govore o vašoj ličnosti. Možete na zid okačiti diplome i sertifikate kojima se ponosite ili slike sa vaših poslovnih putovanja ili avantura.
Napravite svoj vision board, sa ciljevima koje želite da postignete ili možda motivacionim citatima koji u vama bude radnu energiju. Neka vam pri ruci bude i neka stručna literatura koja će vam koristiti u radu.
Ko radi od kuće?
Ukoliko vam ova priča o radnom prostoru kod kuće zvuči zanimljivo, a niste još uvek odabrali svoje zanimanje, evo predloga za nekoliko poslova koje možete tako obavljati:
- Programiranje;
- Grafički dizajn;
- Copywriting;
- Prevođenje;
- Digitalni marketing;
- Menadžer društvenih mreža;
- Virtuelna asistencija;
- Blogovanje;
- Fotografija.
Ovo su, naravno, samo neki od predloga. Takođe, ako ste na primer psihijatar, možete klijente udobno smestiti na kauču svog doma. Kao što smo već pomenuli, mnogi ljudi svoj posao van zvanične kancelarije završavaju kod kuće. Zato nije loše da i za to imate adektvatan prostor.
Razmislite o našim savetima za uređenje vašeg poslovnog prostora, opredelite se za stil koji vam odgovara i krenite s opremanjem svoje kućne kancelarije.