Šta odabir boje vaše odeće zapravo govori o vašoj ličnosti

0
196
Šta odabir boje vaše odeće zapravo govori o vašoj ličnosti

Prema rečima stilista i autora knjige “Color Your Style” David Zylae, iako u vašem ormaru ima mnogo boja i nijansi, uvek postoji neka boja koju radije nosite jer se u njoj osećate udodnije i imate više samopouzdanja. Upravo odabir boje vaše odeće govori o suštini vašeg karaktera.

odabir boje ruža
paleta boja

Prema tvrdnjama nekoliko stručnjaka, evo šta odabir boje garderobe govori o vama:

1. Crna

Crna boja se smatra vrlo ozbiljnom, tvrdi ekspert za modu Karen Heller.

Zaista, prema psihološkim istraživanjima, crna boja se vidi kao indikator prestiža, moći, ozbiljnosti i inteligencije. Ovo je jedan od razloga zašto se crna boja koristi za izradu odela za diplomiranje na mnogim svetskim univerzitetima.

Ljudi koji preferiraju da nose crnu boju su ambiciozni, odlučni ali i osećajni. Po pravilu, oni su emocionalni i lako se uzbuđuju, iako često pokušavaju da to sakriju. Crna boja im pomaže da skrenu pažnju okruženja sa svog izgleda na karakter, jer su im unutrašnje osobine najvažnije.

2. Smeđa

Smeđa je boja zemlje, boja nečega pouzdanog, jakog i stabilnog. Tako drugi doživljavaju ljude čiji je odabir boje – smeđa i njene nijense.

Ljudi koji vole da nose ovu boju su malo konzervativni, poštuju starije i uvek traže mir, stabilnost i snagu u svemu. Žena u smeđoj haljini ili muškarac u smeđoj jakni ostavlja utisak pouzdane, inteligentne i racionalne osobe.

3. Plava

Novinar i psiholog Lisa Johnson Mandell tvrdi da je plava najbolja boja ako idete na razgovor za posao, jer odaje utisak samopouzdanja i pouzdanosti. Zato su mnoge radne uniforme upravo ove boje.

Naučnici s Univerziteta Britanske Kolumbije su sproveli istraživanje o uticaju boja i otkrili da tamnije nijanse plave boje imaju umirujući efekt. Ljudi plavu boju povezuju s inteligencijom, poverenjem, efikasnošću i smirenošću.

Plave nijanse odeće često biraju ljubazni, simpatični, uljudni i čak sramežljivi ljudi. Kako kažu psiholozi, osoba u plavoj boji će postati divan roditelj ili uzorni radnik. Smirenost i ravnoteža su dve najčešće osobine koje imaju ovi tipovi ljudi.

4. Zelena

Istraživači s Amsterdamskog univerziteta kažu da zelena boja izaziva dobro raspoloženje u vama i vašoj okolini. Prijatnost zelene boje dolazi od srodnosti s prirodom, što izaziva osećaj mira i zadovoljstva, tvrdi Liatris Iceman iz instituta za boje Panton.

Oni koji preferiraju zelenu boju vode aktivan, javni život, uvek žive u ugodnom okruženju i uglavnom su finansijski stabilni. Također su brižni, ljubazni i imaju meko srce.

5. Ljubičasta

U prošlosti, ljubičasta boja je često predstavljala plemstvo i više društvo. Značila je sofisticiranost, bogatstvo i luksuz. Poznato je da je Kleopatra bila luda za ljubičastom bojom. Tijekom ovih vremena, samo bogati su mogli sebi priuštiti da nose nijanse ljubičaste.

Danas, ljubičasta boja znači kreativnost, uviđavnost i ljubav za umetnošću.

Prema ekspertima, ljudi koji nose ljubičastu boju su emocionalni i osećajni. Oni su sanjari, strastveni i vole mistiku. Takođe su poznati kao nepredvidljivi i izlaženje na kraj s njima može biti i lako i teško u isto vreme.

odabir boje paleta
paleta boja

6. Crvena

Crvena je boja strasti i moći. Ako želite nekoga da impresionirate, dajte prednost ovoj boji.

Svaka svetla nijansa crvene privlači pažnju na osobu koja je nosi. Ljudi povezuju ove nijanse s energijom, pokretljivošću i uzbuđenjem. Psiholozi tvrde da su žene koje nose crvenu boju privlačnije muškarcima, te da ih ova boja uzbuđuje.

Oni koji često nose crveno su pametni, lako razdražljivi, pomalo sebični i skloni zavisnostima.

7. Žuta

Žuta je boja sreće, sunca i smeha. Istraživanja su pokazala da ova boja povećava proizvodnju serotonina u mozgu, ubrzava metabolizam i podiže raspoloženje.

Osim toga, žuta povećava koncentraciju i pažnju pa se često koristi na panoima i reklamama, putokazima i uličnim linijama.

Stručnjaci kažu da nijanse žute nose aktivne, kreativne i ovisne osobe. Oni su sanjari i avanturisti, spremni za istraživanje i osvajanje.

8. Bela

Bela je boja slobode, čistoće, nevinosti i jednostavnosti. Ovo je razlog zašto mnogo ljudi odlučuje kupiti nešto belo kada započinju nešto novo u životu ili otvaraju novo poglavlje.

Bela boja privlači pouzdane ljude koji vole slobodu i gledaju na život optimistično. Ovi ljudi su vrlo uredni i organizovani u svemu što rade, vole početke i teže savršenstvu. Generalno, belu može nositi mnogo različitih tipova ličnosti. To je neutralna boja, koja retko odbija druge.

9. Ružičasta

Svetlo ružičasta je boja žene koja voli da flertuje, ali se može videti i u dečjim ormarima. Međutim, za žene zrelijih godina, mekše, nežnije nijanse ružičaste su poželjnije jer predstavljaju krajnju ženstvenost.

Nežna ružičasta se smatra mirnom, toplom i ženstvenom i jedna je od najmoćnijih sedativa. Stoga su u nekim zatvorima zidovi obojeni u nijanse ružičaste boje kako bi se smanjio nivo agresije.

Prema psiholozima, ljudi koji vole ružičaste boje su romantični, optimistični i pravedni. Po pravilu, to su ljudi koji cene ljubaznost i udobnost iznad svega.

10. Narandžasta

Narandžasta uvek pravi zabavnu atmosferu, jer se smatra toplom i oportunističkom bojom. Takođe je vesela, kreativna i atraktivna.

Oni, čiji je odabir boje – narandžasto su optimisti, energični i raspoloženi, ali i spremni na promjene. Iako mogu biti pomalo čudni ljudi, ipak mogu biti ambiciozni i razboriti.

odabir boje kisobran
paleta kisobran

11. Siva

Kao što stilisti vole da kažu, siva je boja ravnoteže, nije ni tamna ni svetla. Ako osoba ima mnogo sive odeće, to obično znači da želi da ostane nevidljiva.

Siva i njene nijanse simbol su mira i zrelosti. Mnogi muškarci srednjih godina nose siva odela, dok žene starije dobi nose sive haljine.

Pošto je ovo neutralna boja, izuzetno je teško okarakterisati osobu koja je preferira. Oni mogu biti spremni da poštuju pravila, razumni su, nisko-emocionalni i kategorični ljudi. Ali u većini slučajeva, osoba koja bira sivo je neko ko ne voli da privlači pažnju i pokušava da održi neutralnost.

Izvor:Atma.hr