Emocionalna inteligencija je način na koji posmatrate, razumete, izražavate i upravljate emocijama. I veoma je važna, jer što više razumete ove aspekte sebe, i vaše mentalno zdravlje i socijalno ponašanje će biti na boljem, naprednijem nivou. Rad na emocionalnoj inteligenciji može da bude veoma koristan u više situacija. Uglavnom su to one koje zahtevaju interakciju sa drugim ljudima. Predstavljamo vam 4 znaka koji otkrivaju nivo vaše emocionalne inteligencije.
Situacije posmatrate kao izazove, a ne prepreke
Ukoliko ste skloni da prepoznate negativne emocije i da teške situacije posmatrate kao izazov (fokusirajući se na pozitivnost i istrajnost), velike su šanse da imate visok nivo emocionalne inteligencije.
Zamislite na trenutak da ste izgubili posao. Emocionalno inteligentna osoba ume da prepozna svoje emocije. Ona ih koristi kao podsetnik da treba da preduzme nešto, da se nosi s izazovima i da kontroliše svoje misli i osećanja. S druge strane, osoba s niskim nivoom emocionalne inteligencije će neprestano razmišljati o gubitku posla. A sebe posmatrati kao beznadežno nesposobnu osobu i biće sklonija depresiji.
Razmišljate o svojim reakcijama
Emocionalna inteligencija može da se ogleda u razlici između dobre i loše reakcije na okolnosti. Emocije mogu da sadrže različite informacije koje mogu da budu od velike koriste za naše lično i društveno funkcionisanje. Ponekad te iste emocije mogu da nas preplave i učine da se ponašamo onako kako ne bismo želeli.
Ljudi kojima manjka emocionalne inteligencije imaju veće šanse da impulsivno reaguju, bez davanja vremena sebi da ocene prednosti i mane određene situacije.
Ljudi koji su manje sposobni da regulišu svoja negativna osećanja imaju poteškoće da funkcionišu u društvenim okolnostima. Istraživanje pokazuje da više depresivnih simptoma imaju ljudi s nižim nivoom emocionalne inteligencije.
Možete da se postavite u tuđu situaciju
Ulazak u tuđe cipele i empatija su pokazatelji visoko inteligentne osobe. Emocionalna inteligencija može delimično da bude važna na poslu koji zahteva emocionalni rad, gde radnici moraju da upravljaju svojim emocijama prema organizacionim pravilima.
Ovo može da uključuje poslove s klijentima, gde radnici mogu da saosećaju s njima uprkos činjenici da kupci mogu da viču na njih.
Sposobni ste da modifikujete emocije
Postoje dani kada ne možete lako da se oduprete svojim emocijama. Ali ukoliko ste emocionalno inteligentni, onda je veća verovatnoća da ćete, kada vam se dogodi loš dan, iznaći snage da modifikujete svoje emocije.
Na primer, prosečan nivo anksioznosti može da poboljša kognitivni učinak (najverovatnije poboljšavajući fokus i motivaciju). Sa druge strane, previše anksioznosti može da blokira kognitivna dostignuća. Zato je sposobnost da pronađete idealno mesto, između previše i premalo, moćan alat.
Jasno je da je umerenost ključ u upravljanju našim emocijama. Emocionalno inteligentne osobe to znaju i imaju veštine da prilagode svoje emocije trenutku.
Neophodno je da istaknemo da je emocionalna inteligencija kognitivna sposobnost koja može da se poboljša tokom vašeg života.
Izvor: Nacionalna Geografija