Search for content, post, videos

Produženi boravak – idealno rešenje za zaposlene roditelje

produzeni boravak
produzeni boravak

produzeni skolski boravak

Produženi boravak je korisna stvar iz više razloga:

Rad u boravku je neobavezan oblik vaspitno-obrazovnog rada, koji se odvija pre i posle nastave i ima svoje pedagoške, vaspitne, obrazovne, zdravstvene i socijalne vrednosti.

Taj rad se mnogo razlikuje od rada u redovnoj nastavi jer se međusobno prepliću i povezuju rad, učenje i igra.

Produženi boravak je opisan kao pedagoški i didaktički specifičan jer povezuje ove tri bitne stavke, doprinosi celovitom razvoju učenika i pomaže im u savladavanju veštine samostalnog učenja, što im omogućava svrsishodno, kreativno i prijatno vannastavno vreme u školi.

Specifični ciljevi ovog programa su, socijalizacija učenika kroz zajedničku igru i druženje, pripremanje učenika za bolje snalaženje u izradi domaćih zadataka, ponavljanje, utvrđivanje i primena naučenog tokom redovne nastave, učenje organizacije vremenaoptimalna korelacija učenja i slobodnog vremena, razvijanje sposobnosti prihvatanja individualnih različitosti, izgradnja partnerstva u obrazovanju, briga o učenicima s’ posebnim potrebama.

Program rada vezan je, uglavnom, za redovne nastavne predmete. Tokom boravka u školi, kroz stalni pedagoški nadzor nastavnika, posebna pažnja se poklanja vaspitnom radu sa učenicima, dok se u obrazovnom delu nastoje proširiti učenička znanja s’ redovne nastave i pospešiti usvajanje novih.

Kreiranje dnevnog rasporeda aktivnosti odgovornost je same škole, prema načelima opšteg kurikuluma i u zavisnosti od njene unutrašnje organizacije i uslova. Svaki nastavnički tim kreator je svakodnevnog rada sa učenicima, u skladu s’ načelima struke.

Evo recimo moje dete ide na tzv. “Sportiko” u okviru boravka. Što mi je wow! Rekreira se čak.

Parametar je njen osmeh. Ukoliko bude posle nedelju dana onakav kakav volim da ugledam, ja znam kako ćemo dalje. Deca traže obaveze, igru i ograničenja. Nema gore stvari od smorenog deteta, dosadom utučenog. Izgubivši i poslednji promil volje da smišlja nove kućne aktivnosti, pribegava televizoru ili nekoj “šteti”. Ja da animiram šestoipogodišnju devojčicu nemam nameru, a nemam ni kad, tako da je produženi školski boravak za mene kao roditelja koji radi od kuće, idealno rešenje.

– reči su jedne mame, čije dete pohađa prvi razred OŠ Ivo Andrić u Beogradu.