“Neki roditelji i predavači veruju da je dete poput velikog kontejnera koji treba da se napuni što većim brojem informacija. I da to treba de se uradi veoma brzo. Ova zabluda može negativno da utiče na briljantne mlade umove.” Izjavio je dr Vilson sa Instituta za napredno učenje.
Živimo u svetu koji je pun informacija i koje se velikom brzinom šire i rastu, prenosi Telegraf.
Preopterećenost dece podacima može dovesti do prekomerne stimulacije nekih delova dečjeg mozga. To može negativno da utiče na njihovo celokupno funkcionisanje.
U današnje vreme deca su izložena svakakvim porukama koje ukoliko se pre nego što dođu do njih ne “prečiste”, mogu da unište njihovu nevinost i stvore im emocionalne i socijalne probleme.
Veliki deo problema preopterećenosti informacijama povezan je sa socijalnim medijima koji plasiraju svakave vesti koje su lako dostupne deci. To su informacije koje veoma često i nisu baš primerene njihovim godinama.
Drugi deo problema su i sami roditelji koji žele najbolje za svoju decu.
Pod time podrazumevaju da treba da budu što obrazovanija i informisanija, pa samim tim ih opterećuju velikim brojem informacija.
U skladu s godinama, deca sama moraju da postanu svesna svojih odgovornosti i moraju da razumeju emocionalne i neurološke promene koje im godine i situacije donose.
Ipak, sve treba da ide svojim tokom i u skladu sa uzrastom i ne treba mlade osobe opterećivati velikim brojem informacija, već oni sami treba da usvajaju onoliko podataka koliko im je neophodno.
Izvor: Ringeraja.rs