Search for content, post, videos

6 stvari koje se dogode u vašem telu kada se odreknete mesa

mesa

Ako ste poput mene i pogledali ste više dokumentaraca o hrani nego što možete izbrojati i znate dosta toga o zdravstvenim prednostima prelaska na bezmesnu prehranu, ali iz nekog razloga jednostavno niste sasvim spremni da napravite skok, ove činjenice mogu vam samo dati dodatni podsticaj.

Uklanjanje mesa iz vaše prehrane može vam pomoći pre svega kod mršavljenja. Takođe, imaćete više energije, smanjićete rizik od srčanih bolesti i još mnogo toga. Pogledajte ove neverovatne prednosti vegetarijanstva ili veganstva.

mesa

ishrana bez mesa

1. Smanjićete upalu u telu

Meso i visoko proceuirana hrana može uzrokovati porast upala u telu nekoliko sati nakon konzumacije.

Kao odgovor na životinjske masti, naše arterije se paralizuju i njihova sposobnost širenja je prepolovljena. Naša pluća, takođe, postaju upaljena. Ova upala je imunološki odgovor na uočenu pretnju.

Dugoročni učinci kontinuirane upale mogu dovesti do bolesti srca, dijabetesa, autoimunih bolesti  pa čak i raka.

Ishrana na biljnoj bazi je protivupalna na prirodan način, jer u izobilju sadrži biljna vlakna  i antioksidanse. Isto tako ima znatno manje stvari koje aktiviraju upalu kao što su zasićene masnoće i endotoksini – toksini koji se oslobađaju iz bakterija i obično se nalaze u proizvodima životinjskog porekla.

2. Holesterol u krvi će se smanjiti

Meso i drugi proizvodi životinjskog porekla sadrže zasićene masnoće, što je ključni razlog u podizanju nivoa holesterola u krvi. Povišen nivo holesterola u krvi dramatično povećava rizik za bolesti srca i moždanog udara, koje nazivaju top ubicama.

Istraživanja su pokazala da vegetarijanci imaju niži rizik od smrti od srčanih bolesti i da osobama koje pređu na biljnu prehranu njihov nivo holesterola u krvi pada za 35%.

Ishrana na biljnoj bazi je bogata vlaknima, koja smanjuju nivo holesterola u krvi, a izbacivanje mesa iz ishrane može imati pozitivan efekat na osobe koje moraju uzimati  lekove za sniženje holesterola.

3. Smanjićete šansu za razvoj dijabetesa tipa 2

Istraživanja pokazuju da vegetarijanska prehrana može pomoći u prevenciji dijabetesa. Nekoliko istraživanja su otkrila da je veći unos životinjskih proteina povezan s dugoročnim rizikom za razvoj dijabetesa.

Životinjska mast, gvožđe iz hrane životinjskog podrijetla – u formi zvanoj ‘hem gvožđe’ i nitrati konzervansi u mesu štete ćelijama gušterače, pogoršavaju upalu, uzrokuju debljanje pa čak i utiču na naše funkcije inzulina – sve što može povećati rizik za razvoj dijabetesa tipa 2.

4. Možete izgubiti nekoliko kilograma

Stopa gojaznosti je izuzetno visoka, ali utvrđeno je da je znatno niža u vegetarijanaca/vegana. Prema studiji u časopisu „Journal of Academy of Nutrition and Dietetics“, unos kalorija kod mesojeda i vegetarijanaca je bila slična, ali mesojedi su imali puno višu stopu gojaznosti.

Mesojedi su, takođe, imali najniži unos biljnih belančevina, beta karotena, vlakana, magnezijuma i najviši unos masnih kiselina povezanih sa bolestima srca.

Vegetarijanska ishrana, siromašna masnoćama i bogata svežim povrćem, voćem i žitaricama može dovesti do zdravog mršavljenja.

5. Možete bolje izbeći toksične sastojke u hrani

Životinjski proizvodi prepuni su toksičnih sastojaka kao što su hormoni, herbicidi, pesticidi i antibiotici, a sve to može uzrokovati zdravstvene probleme. Visok procenat mesa pernatih životinja, krava, riba i svinja zaklanih svake godine u SAD-u je kontaminiran s E. coli, Listeriom, Campylobacter i drugim opasnim bakterijama.

Konzumiranje kontaminiranog mesa može izazvati trovanje. Simptomi mogu biti u rasponu od grčeva u trbuhu do otkazivanja organa, pa čak i smrti. CDC procenjuje da se svake godine 1 od 6 Amerikanaca (ili 48 miliona ljudi) razboli, 128.000 biva hospitalizovano, a 3.000 ih umire od bolesti koje se prenose hranom.

Uklanjanje mesa iz vaše ishrane može vam pomoći i spasiti vas od opasnih virusa. Kao i od bakterija i parazita koji se prenose hranom pod uslovom da konzumirate sveže, organske proizvode.

6. Imaćete uticaj na zdravlje naše planete

Prelaskom na biljnu ishranu možete na razne načine imati pozitivan uticaj na okolinu. Uzgajanje životinja za hranu trenutno zauzima zapanjujućih 30% Zemljine kopnene mase. U SAD-u 70% proizvodnje žitarica postaje hrana životinjama na farmama – hrana koja se može dati i ljudima.

Gotovo 80% obešumljenog zemljišta u Amazoniji sada se koristi kao pašnjak za stoku. Za proizvodnju jedne funte životinjskih proteina u odnosu na jedan kilogram proteina soje, potrebno je oko 12 puta više zemlje, 13 puta više fosilnog goriva i 15 puta više vode!

Prelaskom na vegetarijanstvo možete smanjiti uticaj klimatskih promena i uništenja i zagađenja šuma, uz uštedu vode i drugih prirodnih resursa. Postati vegetarijanac ima mnoge zdravstvene prednosti koje su vredne odustajanja od hamburgera, pršuta, viršli i  šunke.

Ako se još uvek premišljate oko toga hoćete li se ili nećete prebaciti na biljnu prehranu, pokušajte da izbacite meso iz jelovnika na nedelju ili dve i videćete hoćete li se osećati drugačije. Ukoliko se borite sa željom za mesom, postoje neki neverovatni vegetarijanski i veganski recepti koje možete isprobati!

Izvor:Atma.hr