Poznato je da postoji više različitih faktora dobrog rangiranja neke stranice, na pretraživačima. Isto tako, postoje i faktori zbog kojih neka stranica može biti kažnjena od strane pretraživača premeštanjem za nekoliko pozicija ili čak nekoliko stranica niže. Neke greške u SEO optimizaciji čak mogu dovesti i do potpunog uklanjanja sajta iz Google-ove baze podataka. Neke od njih su početničke i načinjene iz neznanja. Zato je važno, pored poznavanja osnove optimizacije, pratiti i sve promene i vesti koje se dešavaju u SEO svetu. Samo simbioza osnovnog znanja iz SEO optimizacije i praćenje promena koje se konstantno dešavaju vam može omogućiti napredak na WEB-u.
Važno je napomenuti da postoji više od 10 nabrojanih grešaka u SEO optimizaciji koje možete napraviti, ali ove nabrojane možemo slobodno svrstati u top 10 grešaka koje Google, a i ostali pretraživači, ne gledaju blagonaklono.
1. Suvoparan sadržaj
Sadržaj mora biti relevantan, koristan i zanimljiv za konzumenta. Google je 2011. godine pustio u rad algoritam Panda kojim proverava sadržaj na stranicama. Svaki content na sajtu se prosejava kroz nekoliko sita. Google-u je prevashodno važno da je sadržaj autentičan i autorski, potom da su linkovi u njemu relevantni kao i da je konzument zadovoljan. Obzirom da je content jedan od top 3 faktora dobrog rangiranja, slobodno možemo reći da je copy/paste sadržaja jedan od top 3 faktora lošeg rangiranja.
2. Sadržaj sa drugih web stranica
Nizak kvalitet sadržaja može unazaditi vaše SEO napore jer Google i drugi pretraživači traže stranice s relevantnim i korisnim informacijama. Ukoliko se na vašem sajtu često pojavljuje sadržaj s drugih stranica, Google će vašu stranicu prepoznati kao nevažnu. U skladu sa tim će vam i dodeliti mesto.
3. Oglasi pre sadržaja
Ne zatrpavajte konzumente brojnim oglasima pre nego što im prvo ponudite kvalitetan sadržaj. Omogućite im da lako pronađu onog što im treba. Konzumenti su na prvom mestu!
4. Maskiranje sajta i sadržaja
Web stranicu je moguće podesiti tako da pretraživači vide nešto potpuno drugačije od onoga što vidi korisnik. Ovo je još jedna od top 3 greške u SEO optimizaciji, poznatija kao cloaking. Pretraživačima se maskirane stranice i sadržaj nikako ne sviđaju te ovo spada u jednu od najgorih stvari koje možete učiniti. Ako vas algoritam otkrije, smatraće to svesnim pokušajem manipulisanja te će vas kazniti ozbiljnim degradiranjem u rezultatima.
5. Ponavljanje ključnih reči
Dugo se flertovalo sa ključnim rečima i Google je, kao posledicu rastuće količine sadržaja, odlučio da ključnu reč posmatra kao lek. Ukoliko je doza prava, leči. Ukoliko je prevelika, truje. Na isti način, na sveukupan SEO rezultat sajta, deluje prečesta upotreba ključne reči. Podaci koje je Google prikupio o korisnicima pokazuju da sadržaj u kom se previše ponavljaju ključne reči odbija konzumente te je ocenjen kao beskoristan, dosadan i agresivan.
6. Sakrivanje sadržaja
Sakrivanje teksta (tekst u boji pozadine) je još jedna od nepoželjnih SEO akcija. Neke stranice izaberu tekst bele boje tako da ga korisnik ne vidi (jer je iste boje kao i pozadina), dok ga pretraživač može videti. Problem nastaje onog momenta kada Google vidi jedno i nudi taj sadržaj kao odgovor na upit, ali konzument, kada dođe do tog sadržaja, vidi nešto sasvim drugo (najčešće reklamu). Nasamaren korisnik nije Google-ov cilj tako da među pretraživačima sakrivanje sadržaja spada u top 5 faktora lošeg rangiranja.
7. Trgovina linkovima
Još jedna od top 3 greške u SEO optimizaciji i verovatno najgora stvar koju možete učiniti je trgovina linkovima. Prečica često može biti stranputica. Preporuka je u širokom luku zaobilaziti tzv. crne SEO zone, jer vam one garantuju samo lošiju poziciju na pretraživaču.
8. SPAM linkovi
Linkovi koji konzumenta sa vaše stranice vode do neke druge treba da budu “srodni” i da je sadržaj na njima smisaono povezan i koristan. Pretraživači tekst linka (link text) posmatraju kao način na koji jedan sajt opisuje drugi. Sređivanje link teksta je poželjno, ali su pretraživači primetili da postoje stranice koje linkuju do nekih drugih (nerelevantnih), upotrebom specifičnih ključnih reči i da sadržaj na njima, zapravo, nije relevantan. Tekst linka je vrlo moćan alat, ali sa njime treba pažljivo. Google-ov algoritam Pingvin proverava da li je tekst linka preterano, neprirodno optimizovan. Ukoliko vas Google otkrije, sleduje vam siguran i prilično ozbiljan pad u pretrazi.
9. Piratski sadržaj
Google-ov algoritam Pirat ima zadatak da filtrira tzv. piratske sajtove koji nude nelegalan sadržaj i krše autorska prava. Iako ovde spadaju sajtovi sa zakonski zabranjenim sadržajem, kao i oni koji su delili muziku i filmove, čini se da Google primenjuje dvostruke aršine. I dalje je korisnicima dostupan sadržaj sa torrent sajtova, što u neku ruku Google čini najvećim pretraživačem nelegalnog sadržaja.
10. Black hat SEO strategije
Svi oni faktori lošeg rangiranja koji nisu u top 10, ali definitivno snižavaju poziciju stranice. Postoje stranice koje kreiraju Black hat SEO strategije sa ciljem samo da povećaju saobraćaj, ali ne i da zadovolje konzumenta. Ovakvo angažovanje definitivno navlači bes Google-a na vaš sajt. Svakako za izbegavanje.
Autor: Miško Macolić Tomičić
Izvor: Markething.hr