Posle nedavno završenog konkursa Ministarstva kulture i Saveta za populacionu politiku, a sve sa namerom da se podigne natalitet u Srbiji, slogani koji su izabrani kao pobednički su izazvali- malo je reći- burnu reakciju. Bilo je onih koji su hvalili projekat i same slogane, a bilo je, naravno, i onih koji su kritikovali. Ipak, ne možemo, a da ne primetimo da su se svi “javni kritičari” fokusirali isključivo na subjektivni osećaj sviđanja ili nesviđanja slogana koji su izabrani kao pobednički. Tekst, koji u celosti prenosimo, se na jedan sasvim drugačiji način osvrnuo na načine koji se u svetu primenjuju da bi se povećao natalitet.
“Mnoge zemlje u kojima je natalitet izrazito nizak, pokušavaju da podstaknu rađanje.
U Rumuniji parovi bez dece moraju da plaćaju više takse.
U Japanu su konstruisali robota koji plače kao beba, piški kao beba. A sve to kako bi izazvali materinska i očinska osećanja.
Rusi su odredili jedan dan u septembru za nacionalni dan začeća. Tog dana parovi dobijaju slobodan dan sa posla. Štos je u tome što je tačno devet mececi kasnije ruski nacionalni praznik. Oni parovi koji dobiju decu na nacionalni praznik dobijaju od države opremu za kuću, frižidere, čak i automobile.
Danci su zaključili da je 10% svih njihovih građana začeto na romantičnim putovanjima, pa preko jedne agencije podstiču takva putovanja.
Imate mogućnost da otvorite takozvani nalog ovulacije online i da preko njega bukirate odmor. Ako kasnije donesete prost dokaz u vidu testa, da je dete začeto na odmoru, dobijate besplatnu opremu za bebu do treće godine…
Njihov slogan kojim pokušavaju da podignu natalitet je: “Uradite to za Dansku”.
Inspirisan jednim od, u nas izabranih, slogana, kao i uporednom praksom, predlažem još jedan slogan. Ovog puta upućen od strane parova, državi: “Ima da zakmeči, al’ da date i pare a ne samo reči!”
Autor: Vojislav Todorović