Alfred Hičkok – film je život sa isečenim dosadnim delovima

0
94
Alfred Hičkok - film je život sa isečenim dosadnim delovima
Alfred Hickok
Alfred Hickok

Neizvesnosti, drugo ime ti je Alfred Hičkok. Engleski rediteljski genije, više puta nominovan za Oskara, ali ga nikada nije dobio. Autor filmova različitog žanra, među kojima su najpoznatije Ptice, Rebeka, Vrtoglavica, Psiho. Alfred Hičkok je stavio svoj potpis na preko 50 filmskih ostvarenja, a najpoznatiji je po trilerima, a ne hororima, što je uvreženo mišljenje. Američki filmski institut mu je posle smrti dodelio nagradu za životno delo. I njegove izjave, kao i filmovi, su postale vanvremenske. Cinične, satirične, ironične, emotivne, zabavne – baš kao i sami život.

Srećno oženjen je samo onaj čovek koji razume svaku reč koju njegova žena nije izgovorila.

Nikad nisam rekao da su glumci stoka. Zapravo sam rekao da bi se prema njima trebalo ponašati kao prema stoci.

Jedini način da se rešim strahova je da pravim filmove o njima.

U ljubavi iskustvo ništa ne znači. Zapravo, kad skupimo toliko iskustva da bismo mogli biti savršeni ljubavnici, tada smo već previše stari da bismo se mogli njime koristiti.

U dugometražnom filmu režiser je bog – u dokumentarnom filmu bog je režiser.

Dobar film je kada ga je vredna cena večere, bioskopske karte i bebisiterke.

Ljubav je partija karata, gde svi varaju. Muškarci – da bi dobili, a žene – da ne bi izgubile.

Snimati filmove za mene, najpre i pre svega, znači ispričati priču. Ta priča može da bude neverovatna, ali ona ne treba nikada da bude obična. Poželjno je da bude dramatična i humana. Drama, to je život iz koga su isključeni svi dosadni momenti.

Brak je jedina doživotna presuda u kojoj se zbog rđavog vladanja može zaslužiti pomilovanje.

Televizija je isti izum kao i vodovodne cevi. Nije promenila ljudske navike, samo ih je zadržala u privatnosti kuće.

Dužina filma mora biti direktno proporcionalna izdržljivosti ljudske bešike.

Flertovi su nalik na filmove: razvijaju se samo u mraku.

Ja sam tipski režiser. Da sam napravio “Pepeljugu”, publika bi automatski tražila leš u kauču.

Postoji nešto što je mnogo važnije od svake logike: to je mašta.