Opevana je u pesmi, neki ljudi se kunu u njene zdravstvene benefite, ima gomilu uživalaca i poštovalaca, u većini sveta zakonom zabranjena, ali isto tako u gotovo celom svetu i konzumirana. Konzumiranje marihuane i povećanje kreativnosti su tema najnovije studije koja je dala veoma zanimljive rezultate.
Emili La Franc, koautor studije, kaže da se prvi put zainteresovala za ovu temu kada je primetila da mnogo cenjenih i priznatih umetnika puši marihuanu. “Nametnulo mi se sasvim logično pitanje- da li konzumiranje marihuane povećava kreativnost?” izjavila je La Franc.
U studiju je bilo uključeno 412 korisnika marihuane i 309 onih koji je ne koriste. Studija se (simbolično) zove “Inspirisani Meri Džejn (Inspired by Mary Jane). Mehanizmi koji poboljšavaju kreativnost kod korisnika marihuane”. Tokom samog istraživanja, dobrovoljci su ispitivani u raznim oblastima, uključujuću psihološke testove, mereći kreativna rešenja i dostignuća.
Neke važne tačke studije su pokazale:
– korisnici kanabisa su ekstrovertniji i ovoreniji za nova iskustva;
– uživaoci su prijavili veći nivo umetničkog stvaralaštva, ali ne i veću količinu kreativnih dostignuća;
– korisnici su pokazali bolje rezultate na kovergentnom testu (test koji meri nivo kreativnog rešavanja problema).
Sam zaključak studije je da korisnici kanabisa pokazuju veću kreativnost od ljudi koji je ne koriste. Ali rezultat koji je zapanjio istraživače i gotovo bacio u senku ovo otkriće jeste onaj koji je proizašao iz ove studije.
Pre samog testiranja, istraživači su ispitali psihološki profil učesnika i uparili te podatke sa krajnjim rezultatima. Došli su do zaključka da je svaki konzument marihuane otvoreniji za njeno korišćenje, zbog sklopa svog psihološkog profila.
“Ovim istraživanjem smo došli do toga da su korisnici marihuane kreativniji od ljudi koji je ne koriste. Ali to nije zato što marihuana povećava njihovu kreativnost. Korisnici u svom psihološkom profilu imaju osobine kao što su otvorenost, neposrednost i opuštenost. Sve ove osobine ih otvaraju, kako za probanje novih stvari tako i za kreiranje novh rešenja.” izjavila je La Franc.
Zaključak studije je da marihuana ne povećava kreativnost već da kreativni ljudi češće koriste marihuanu.
Napomena: Ova studija je sprovedena na subjektima koji u momentu testiranja nisu bili pod uticajem bilo kakvih psihoaktivnih supstanci. Takođe, ona ne propagira korišćenje kanabisa.