Search for content, post, videos

DEPRESIJA 10 stvari koje treba da uradite kako biste je izbegli

depresija
depresija

srecna zena

Depresija kuca na svačija vrata, i gotovo da nema savremenog ljudskog bića koje nije osetilo bar njene naznake. Postoje stvari na koje treba obratiti pažnju i na taj način izbeći njeno “pojavljivanje”.

Balans u radu

Nerad kod čoveka izaziva letargiju, priroda je naredila rad, a opet, preterani angažman izaziva stres. Pronaći pravu meru je zaista umetnost, ali je puno dokaza da je ovaj razlog ključni za opšte zdravlje.

Kretanje

Ostavite kola, i krenite pešice. Pešačenje je dokazano najblagotvornija rekreacija za ljudski organizam. Ne samo da ćete lučiti dovoljno endorfina na vazduhu, nego ćete počastiti podmazivanjem čak i svoje zglobove.

Fokus na misli

Postoje centri za lečenje depresije koji sprovode isključivo terapiju koja podrazumeva kontrolu sopstvenih misli. Pokušajte sami da menjate svoje negativne misli u pozitivne. Jer život je lep i sve je moguće dok postoji vazduh u plućima.

Vodite računa o zdravlju organizma

Ako imate neke tegobe, nemojte da čekate već se obratite lekaru. Istraživanja su dokazala da depresivni ljudi zaista češće oboljevaju od bolesti poput dijabetesa i Angine Pektoris.

Bez velikih planova

Ako osećate da vas obuzimaju depresivna osećanja, odložite velike planove za kasnije. Veliki planovi su odlična stvar u životu ali tek onda kada ste punim plućima spremni za to. U međuvremenu smanjite apetite dok se ne izbalansirate.

Oprostite sebi

Preuzimati odgovornost je jedno a progon sebe nešto sasvim drugo. Prestanite da krivite sebe za sve što nije onako kako ste zamislili da bude. Okolnosti se menjaju, iako puno toga zaista zavisi od vas, ne možete da kontrolišete baš svaku sitnicu i situaciju. Krenite dalje bez trošenja energije na krivljenje sebe.

Omega kiseline i vitamin D

Iako glavni razlozi za pojavu depresije leže u mentalnom disbalansu, unos hrane takođe igra veliku ulogu. Treba unositi što više namirnica poput ribe i koštunjavog voća, zbog omega kiselina koje su veoma važne za mozak. D vitamin možete unositi posebno kao suplement. Kad god vreme dozvoljava izlagati se blagom suncu. Dovoljna količina vitamina D u organizmu, je žestoki neprijatelj depresiji.

Volontirajte

Humanost neverovatno pozitivno utiče na zdravlje ljudi. Prelepe emocije koje se oslobađaju kod svrsishodnog rada imaju zaista isceljujuće moći. Ljudi koji često pomažu drugima su srećniji i ispunjeniji, a ta razmena sa onim ko dobija pomoć, je terapeutska za obe strane. Naravno uz uslov da sve to radite od srca.

Izbegavajte alkohol i droge

Zbog jakog uticaja na centre u mozgu, alkohol i droge treba izbegavati u širokom luku. Pri uzimanju opijata sintetički se stimuliše lučenje endorfina – hormona sreće. Problem nastaje kada se organizam navikne na taj spoljni nadražaj, pa telo zaboravi kako se lučenje hormona sreće automatski “pali”. Kada vas kortizol preplavi, tada nastaje depresija.

Zahvalnost i depresija

Zahvalnost je neverovatno važna stvar u životu. Čovek koji ne vidi šta ima i šta je dobio, već šta nema i šta mu sve treba, osuđen je na večnu nesreću! Ljudi koji su zahvalni vide i nedostatke, ali im je fokus na “dobitku”.  Već sam život dovoljan je dar, jer da nema života ni muke ne bi bilo.