Search for content, post, videos

U Beogradu postoji mesto na kom mame vežbaju sa bebama i ludo se provode

Aleksandra Vranešević, profesor sporta, tvorac je Mama fit programa u kom mame koje tek što su se porodile mogu da vežbaju zajedno sa svojom decom.

mame

mama i beba vezbaju

– Zaštitila sam Mama fit koncept kao postporođajni oporavak, na tome sam i diplomirala na svom fakultetu. Mama fit koncept se zasniva na tome da mama može da dođe posle porođaja kada je to dozvoljeno od strane ginekologa, šest nedelja posle prirodnog porođaja, osam posle carskog. To zapravo i nije neka fizička aktivnost kao što je klasičan fitnes, već postporođajni oporavak u tim prvim mesecima. Mama dolazi sa bebom, a može je ostaviti i kod kuće ako ima ko da je čuva. Bebe dolaze već sa tri meseca i vežbaju sa mamama do 18. meseca kada su već uveliko prohodale – priča nam Aleksandra.

Ako ste odmah zamislili mame koje pumpaju mišiće i trude se da se na brzaka vrate u formu, omašili ste. Na vežbama se radi postporođajna korektivna gimnastika za porodilje.

– Trudimo se da vratimo funkcije tela koje su nam urušene. Vraćamo karlično dno, trbušne mišiće, a možda rešavamo i neke teže probleme kao što je prolaps organa, disfunkcija kao što je nevoljno mokrenje. To generalno žene imaju na kraju trudnoće ali se može nastaviti i posle, usled neaktivnosti ili usled nepravilne fizičke aktivnosti posle porođaja. Tu je i poremećaj abdominalnih mišića, takozvana abdominalna dijastaza. To je ono kad mamama posle porođaja ostane trudnički stomak, a u stvari nije ostao, nego mišići se ne vrate na pravilan način. Ako neadekvatno vežbamo, to dodatno produbljujemo i pravimo još veći problem. Postoji i poseban program za takve probleme. Ono što je nauka dokazala, a i mi u Mama fit konceptu, trbušnjaci ne bi trebalo da se rade prvih šest meseci – otkrila nam je sagovornica.

Žene generalno nisu ni svesne kakve fizičke promene njihovo telo doživi tokom trudnoće, hormonalne, ali i fiziološke.

– Imamo preveliku želju da se brzo vratimo u formu, pogotovo sada kad je na internetu poplava zgodnih majki. Sve češće u medijima čitamo o mamama koje su se neverovatnom brzinom vratile. Prvih meseci nam treba fizička aktivnost, ali ona mora biti dozirana, pravilno isplanirana i ciljana. Kasnije, nakon 4 – 5 meseci, kad se to sve malo obnovi možemo polako ići na fitnes – priča Aleksandra.

Kako kaže, ako mama radi na sebi – i dete neće biti zapostavljeno.

Mama srećna – dete srećno.

– Kod nas je pravilno vežbanje u trudnoći i posle nje i dalje tabu tema, svi rade sa porodiljama i trudnicama, a to je po meni nedovoljno istražena tema. Ja se posle osam godina još uvek školujem, dopunjujem znanje – kaže ona.

Bebe dolaze od tri meseca i mame se, kada prvi put dođu, obično plaše da li će dete da smeta.

– Male su nam grupe, pa možemo da pomognemo oko beba. Male bebe obično budu u kolicima, imamo ljuljašku, imamo i vežbe sa decom, ali to ne preporučujemo dok mama ne ojača. Na podu smo sa njima, dok mame rade vežbe, mi ih animiramo. Kad je lepo vreme napolju smo, po parkovima. Ovo je druga godina na Tašmajdanu i tamo smo atrakcija – zaključuje Aleksandra.