Šta odabir boje za logo govori o brendu?

0
69

Od svih 5 čula kojima nas je priroda obdarila, ljudi najviše koriste i oslanjaju se na čulo vida. Ovo osnovno znanje iz biologije je danas iskorišćeno u svrhu povećanja prodaje, kako proizvoda tako i usluga. Zato što boje zaista utiču na ljudske emocije. U zavisnosti od cilja koji želite da postignete, odabir boje za logo brenda je prvi korak ka ostvarenju istog.

A kako odabrati onu pravu?

Mnogo faktora utiče na pravilan odabir boje za logo. Vizuelni identitet je veoma važan, ono po čemu konzumenti pamte brend. Adekvatno odabrana boja određuje put kojim se taj brend kreće. U tekstu ću obraditi 7  boja koje se najviše koriste prilikom kreiranja vizuelnog identiteta brenda kao i “posao”koje one obavljaju.

Crvena

Od svih boja i njihovih nijansi, dve imaju najsnažniji uticaj na mozak prilikom donošenja odluka i ponašanja. Jedna od njih je crvena. To je osnovna boja Koka Kole, LEGO kocki, Virgin-a, Red Bull-a i  označava strast, energičnost, liderstvo. Ono što je primetno jeste da su svi ovi brendovi potpuno različiti i da šalju različitu poruku istom bojom. Kako je to moguće?

Crvena boja izaziva uzbuđenje u čoveku, povećava lučenje adrenalina i budi nagone “vođe”u njemu. Red Bull-ova crvena poručuje da je sve moguće, Koka Kolina da imamo moć, a LEGO-va zauvek mladi, inspirativni i energični. Logo kojim dominira crvena poziva na akciju, budi uzbuđenje i ambiciju te upućuje na moć. Brend koji koristi crvenu boju uglavnom cilja na publiku mladalačkog duha, bez obzira na godine.

Pink

Boja Barbike, Cosmopolitan-a i Viktorijinih anđela. Označava ljubav, smirenost i pažnju. Brend čijim logom diminira roza je prvenstveno namenjen ženama i šalje poruku nežna si ukoliko nosiš/koristiš nas. Pink boja za logo takođe poručuje i da su osobe koje je vole preduzimljive, saosećajne i intuitivne te tople i odane. Ukoliko