Čak i napredni korisnici interneta često ne znaju šta znači SEO. Žargonska SEO optimizacija web sajtova se pravilno zove samo SEO, a potiče od skraćenice “Search Engine Optimization” i rogobatno se može prevesti kao optimizacija za pretraživače. Biti prvi na guglu danas je imperativ.
Šta je SEO optimizacija i čemu ona zaista služi
Iako je direktni prevod odavno izgubio smisao, za one koji se prvi put susreću sa ovim pojmom, SEO se u najkraćem može opisati kao proces povećanja vidljivosti vašeg web sajta ili dolaznog saobraćaja sa pretraživača na organskim ili neplaćenim rezultatima pretrage.
Iako se o SEO-u puno piše i govori, retko ko je u stanju da ponudi definiciju. Odvažićemo se da definišemo SEO.
SEO definicija:
SEO se može shvatiti kao neka vrsta “digitalnog fluida” koji uslovno izvire iz sadržaja, uslovno se povećava autoritetom sajta i dolaznim linkovima, a slabi izlaznim linkovima.
Više puta ponavljamo reč “uslovno“, jer u SEO paradigmi ono što je važilo danas, ne mora da važi sutra, odnosno ono što je važilo juče, ne mora da važi danas.
Osim vremenske dimenzije u epitetu “uslovno“, treba spomenuti i kvalitetnu dimenziju ove reči. Ovde mislimo da je korisnik (surfer ili user) taj koji dodatno odlučuje šta je relevantno, a šta ne. To još više subjektivizuje SEO proces, ali za sve koji vole metaforički sistem izražavanja analogija sa volumenom fluida (čijim merenjem se rangira) je odlična početna tačka.
U tom smislu klasični, tradicionalni SEO sve više postaje Search Experience Optimization.
Tačnije postaje skup metodologija strategija, tehnika i taktika sinergisanih oko cilja povećana “vrednosti” sadržaja i linkova u očima korisnika (optimizacija pre svega za ljude) čime se dolazi do višeg rangiranja na rezultatima pretrage (pre svega Gugl pretraživača).
Sa druge strane povećanje vidljivosti na plaćenim pozicijama naziva se SEA (često se poistovećuje sa akronimom PPC) ili “search engine advertising”. U poslednje vreme zbog sve veće konkurencije SEM tehnike (SEO + SEA) se pretvaraju u ozbiljnu nauku, a pravilan odnos ili miks SEO i SEA tehnika daje optimalni nastup u odnosu na raspoloživ budžet za kratkoročni/dugoročni cilj internet marketinga.
Lokalno govoreći SEO optimizacija sajtova nad domaćim internet nebom često nazivamo SEO Srbija. U narednim pasusima objasnićemo šta je nekad podrazumevao proces “SEO optimizacija” i njegovu evoluaciju tokom nastupajuće 2018. godine.
Sa aspekta promena u IT sektoru profesionalna optimizacija web sajtova je bez dileme najdinamičnija oblast. Više nije dovoljan originalan i kvalitetan tekst sa nekoliko autorskih fotografija, već aktuelna SEO paradigma u mnogome prevazilazi tradicionalne okvire. Trenutno se beleži između 200 i 300 signala koji utiču na rangiranje i taj broj nije konačan. Postoji urbana legenda da Google, ali i ostali popularni giganti na polju pretraga (Bing, Yandex, Ask) svakodnevno menjaju težinsku gustinu, tj. uticaj pojedinačnih faktora u celoj sumi.
Ovakva dinamika inovacija unosi velike izazove i poteškoće stručnjacima koji optimizuju sajt na pretraživačima.
Sa druge strane, svakodnevno se pojavljuje od 16 do 21% unikatno novih fraza, što čini SEO optimizaciju neiscrpnom disciplinom internet marketinga.
Pored toga, dodatna poteškoća implementacije ovog procesa leži u činjenici da je cela SEO industrija obavijena velom tajne, a dodaju se ne retko i nove metrike i novi filtri. Matematički modeli merenja kvaliteta sadržaja (LSI koncept, WDF*IDF) se usavršavaju, te čak i ista pravila potpuno se drugačije reflektuju na sve diferenciranijem webu u zavisnosti od lokacije, istorije pretrage te uređaja preko koga korisnik pristupa.
Ne postoje apsolutno decidne procedure kako rade algoritmi sortiranja, te kao takva, SEO optimizacija je oduvek plodno tle za nagađanja i špekulacije raznih vrsta.
Dugoročno posmatrano, bilo kakav amaterizam je krajnje opasan. Šansu za uspeh ima samo ogromno iskustvo, razumevanje aktuelnih smernica za webmastere, praćenje relevantnih izvora i autoriteta znanja, neprekidno usavršavanje, intenzivno testiranje, uočavanje zakonitosti i trendova.
Aktuelna SEO optimizacija se zasniva na kreiranju sadržaja sa dodatom vrednošću
U donjih 30-tak podcelina (posebno obratite pažnju na propratne linkove) opisana je detaljna i aktuelna SEO paradigma.
Radi lakšeg razumevanja ceo proces SEO optimizacije smo podelili u 2 velike grupe i odeljku o najčešćim pitanjima.
SEO optimizacija web sajtova nekad
1. Koje su vaše ključne reči (analiza ključnih reči)?
2. Sadržaj je kralj
3. On page SEO optimizacija svake stranice sajta
4. Analiza konkurencije
5. Gde da nađemo linkove ili off page SEO optimizacija
6. Tehnički SEO koji se mora implementirati
7. Penali (filtri): Panda, Pingvin, Kolibri, Fred, Fantom, šta je sledeće?
8. Tehnički SEO koji se mora implementirati
Profesionalna SEO optimizacija web sajtova danas – evo kako se radi
1. Komparativne prednosti
2. Semantička pretraga i razumevanje persona
3. Korisnički doživaljaj (user experience)
4. Mobilna verzija sajta je sada primarna verzija (Mobile first index)
5. Graf znanja
6. Kontent strategija i pripadajući link earning
7. Jačanje snage poruke uz autoritet
8. Glasovna pretraga
9. SEO za video sadržaje You tube SEO ili optimizacija video pretrage
10. Optimizacija konverzija
11. Celina ili holistički pristup
FAQ ili najčešća pitanja našoj SEO agenciji
1. Po čemu se razlikujete od ostalih SEO agencija?
2. Zašto je konkurencija ispred nas na konkretnoj ključnoj reči?
3. Koliko dugo radite SEO u Srbiji?
4. Kako Gugl posmatra SEO agencije?
5. Da li moramo da napravimo ugovor sa Vama?
6. Koliko koštaju linkovi?
7. Da li ste povezani sa Guglom?
8. Sa kim radite?
9. Koliko dugo traje proces on page optimizacije?
10. Koliko dugo traje off page optimizacija?
11. Da li ste izvukli sajt iz nekog Gugl penala?
12. Da li mogu da dobijem garanciju za prvo mesto na Guglu u Srbiji (Google.rs)?
SEO optimizacija web sajtova nekad
Nekada su SEO sastanci sa klijentom počinjali i završavali se odgovorima na nekoliko donjih podcelina. To je u principu faza tehničkog SEO-a, a podsetimo se kako se radio nekad:
1. Koje su vaše ključne reči (Analiza ključnih reči)?
U komercijalnom smislu reči, ključne reči možemo podeliti na one koje prodaju i one koje to ne rade (informativne, edukativne, transakcione…).
Ukoliko iz prethodnih kampanja niste apsolutno sigurni za koje reči se vredi boriti sprovodimo detaljno istraživanje.
Google AdWords i Google Trends su perfektni alati u ovoj fazi planiranja strategije razvoja sajta. Postoje i specijalizovani softverski alati za istraživanje volumena i konkurentnosti ključnih reči i fraza.
Naš SEO kurs detaljno govori o ovoj fazi, odnosno tokom konsultacija veliku pažnju posvećujemo ovoj temi.
2. Sadržaj je kralj
Kreiranje sadržaja za web sajtove se razlikuje od kreiranja sadržaja za ostale medije.
Vaši sadržaji moraju da unose dodatu vrednost u odnosu na sve objavljene aktuelno relevante sadržaje koje su u korelaciji sa ključnim rečima koje dovode klijente do usluga ili proizvoda koje nudite.
Da li ste u stanju da kreirate sadržaje koje niko drugi ne može da reprodukuje? Ako možete, onda počnite da ih kreirate, šansa da budete prvi na Google biće veća! Vrhunski kvalitet uplašiće vašu konkurenciju i učiniće je da razmišlja o odustajanju u trci za dominaciju. Ali kralju treba kraljica da bi kraljevstvo bilo srećno.
3. On page SEO optimizacija svake stranice sajta
Pravilna on page optimizacija podrazumeva kvaliteno koncipiran sadržaj koji pored toga što unosi dodatnu vrednost mora da bude pravilno struktuiran kako za ljude, tako i za Google (sve internet pretraživače).
Ovo znači da svaka web stranica mora da ima svoj zadatak u arhitekturi sajta (SILO arhitektira na primer). Svaka stranica, od naslovne, pa do običnog posta mora da ima jedinstvene meta tagove: Title, H1-H4, nekad i h5-h6, Description, Alt, Canonical i slično. Na nivou sajta mora biti pravilno konfigurisana robots datoteka, XML mapa sajta (ne meštati sa HTML mapom sajta), optimizovan CSS-a, Java script, Ajax, Jquery i td.
U trenutku pisanja ovog teksta licitira se sa preko 200 ranking signala koje Google pretraživač analizira na internetu. Skoro 100 faktora Google posvećuje konkretnom web sajtu (on page faktori optimizacije), od kojih desetak su vezani samo za sadržaj (govorimo još uvek o tekstualnim sadržajima). Pojedini parametri zahtevaju izuzetnu pažnju.
Napuštanje prevaziđenih strategija na primer: keyword stuffing, mršavi i duplicirani sadržaji, kupovina linkova.
4. Analiza konkurencije
Analiza relevantne konkurencije koja se nalaze na prvoj strani Google u odnosu na ceo internet. U zavisnosti od resursa koji su na raspolaganju jednom SEO projektu, kao i vremenskom okviru u kom imaju smisla donose se adekvatne estimacije i zaključci. Imajte na umu da vaše sadržaje i linkove konkurencija analizira takođe. Dobra strategija na malim tržištima poput našeg je izgradnja dovoljno kvalitetnih sadržaja i linkova, tako da se konkurencija ne usudi da krene na vaše pozicije.
5. Gde da nađemo linkove ili offpage SEO optimizacija
Optimizovali ste svoje URL-ove (web strane), vreme je da optimizujete i ostatak mreže (interneta) u odnosu na vaš web sajt po unapred odabranim ključnim rečima. Vaš URL (web strana) mora na neki način postati najrelevantnije mesto na internetu iz ugla ključne reči / fraze za koju se borite. Link building nekad, a link earning sada u najkraćem podrazumeva sledeće:
– Relevantan link profil za vaš sajt u skladu sa white hat smernicama za webmastere,
– Rast uz prirodan link bilding i link profil,
– Permanenta analiza prirodne distribucije anchor tekstova ka vašem web sajtu,
– Pravilna promocija i citiranje vašeg brenda u off page-u,
– Adekvatan nastup i aktivnost na socijalnim mrežama,
– Prisustvo u kvalifikovanoj blogosferi, diskusionim grupama, informativnim portalima, naučnim radovima, prezentacijma, pdf dokumentima
– Google Webmaster tools (novi naziv Search Console) je nazaobilazni alat kad je optimizacija sajta u pitanju, jer on nam govori šta konkretno Google zna o vašem web sajtu. Ovde su pobrojane eventuelne greške optimizacije sajta koje je uradio vaš prethodni programer ili stručnjak za SEO. Tokom izrade sajta (tj. tokom održavanja) naš stručnjak radi sa vašim programerom.
– Korišćenje disavow tool u situacijama ako maliciozni webmasteri počnu da rade negativni SEO ka vašem sajtu ili pojedinoj web stranici
– Još mnogo toga što treba znati ako želite biti na prvoj strani…
Ovo je nekada bila najdelikatnija faza svakog ozbiljnog SEO projekta, koja kad jednom krene, nikad se ne zaustavlja. Postoje različite strategije i taktike za povećanje povratnih linkova, a kako vreme prolazi, sa svakim novim ažuriranjem Google sve bolje razume i meri iskonsku vrednost dolaznog linka.
6. Tehnički SEO koji se mora implementirati
Za visoke pozicije, svakim danom je sve više tehničkih signala koje Google prati na vašem web sajtu, a napomenimo sledeće:
– Hosting, lokacija i brzina rada i odziva sajta na serveru (ali i svake pojedinačne landing web stranice)
– Arhitektura, navigacija, paginacija i kategorizacija web strana
– Pravilna implementacija (noindex,follow) instrukcija i optimizacija crawl budžeta
– Pravilno definisanje SILO strukture i internih linkova
– Komšije koje vaš sajt ima na serveru, IP adrese, C klase IP apdresw, SSL sertifikati, Schema.org koja nadolazi
– Jedna od veoma bitnih stavki je izrada robots.txt datoteke uz pravilno konfigurisanje disavow entiteta,
– Pravilno razumevanje 404 i 410 statusa, 301 i 302 redirekcija, canonical meta taga, follow i nofollow instrukcija
– U slučaju višejezičnog sajta, pravilno korišćenje “hreflang” meta taga
– Robots txt datoteka, izrada XML mape sajta i njeno povezivanje sa Webmaster Tools (Search konzola) alatom
– Praćenje analitike svake web stranice nakon što bude indeksirana od strane Google
– Programski kod, keširanje, originalnost, optimizacija slika, a često rad sa vašim programerom i marketing timom ukoliko iste posedujete
– Web dizajn, kreativa, infografici, multimedija, izrada responsiv dizajna iz ugla rezolucije displeja uređaja sa koga se pristupa
– Ukoliko se pravilno tumače podaci iz Google Analytics-a vašeg web sajta, naši inženjeri mogu odmah uočiti najkritičnije faktore, čijom izmenom se često puta i odmah dođe do boljeg korisničkog doživljaja
– U posao SEO stručnjaka se ubraja i izveštavanje, tj. analiza i prezentacija rezultata rada. Uspešna SEO optimizacija je konkretna i lako merljiv.
7. Penali (filtri): Panda, Pingvin, Kolibri, Fred, Fantom, šta je sledeće?
Koliko god čudno zvučalo ova bića su ipak prijateljska. Pravilno razumevanje namene Google filtera poput Pande, Pingvina, Freda i Kolibrija mora dovesti do porasta saobraćaja nauštrb konkurencije. Tačke od 1 do 6 se stalno prevrednjavaju, ali ako ne razumete šta inicira ove filtre može vam se desiti opasan pad, ali i trajno deindeksiranje. Optimizacija za pretraživače (dominantno Gugl) već duže vremena nije za amatere. Ono što je za SEO optimizaciju nekad važilo, više ne mora da važi, tj. nema spavanja ni za vas, jer i vaš sajt nikad ne spava.
Raspodela surfera sa aspekta pozicija na Guglu. Vidi se da prava tri mesta dobijaju više od 60% poseta. Najveća relativna razlika je između desete i jedanaeste pozicije, tj. matematički pokazatelj zašto nije dobro biti na drugoj strani.
Profesionalna SEO optimizacija web sajtova danas – evo kako se radi
Pored svega gore napisanog današnja SEO strategija podrazumeva jedan drugačiji pristup aktuelnoj problematici. Efektivna SEO optimizacija danas počinje još od trenutka kad krene izrada web sajta i podrazumeva potpuno razumevanje celog poslovnog modela, ali i jasnih odgovora na donju grupu pitanja.
Na tehnički SEO se nadovezuje njegova suštinski nerazdvojna kreativna komponenta, pa pogledajte preduslove i principe sa kojima i uz koje isporučujemo SEO usluge:
1. Komparativne prednosti
Šta je ono zbog čeka očekujete da budete prvi na Guglu na određenoj ključnoj reči ili longtail frazi? U ovoj tački treba iskreno definisati vaše komparativne prednosti u odnosu na konkurenciju. SEO je odavno prevazišao sam sebe i ako ne postoji jasan razlog na tržištu zašto treba da dobijete najviše pozicije na SERP-u (rezultati na prvoj strani Gugla) neće biti ni realno osvajanje istih. Optimizacija sajta se odavno ne radi za pretraživače, već za ljude. I pozamašni budžet bez ovih odgovora može ostati irelevantan.
2. Semantička pretraga i razumevanje persona
SEO nije spam. Razumevanje kako vam klijenti percipiraju upite (ključne reči i fraze) preko kojih se monetizuju proizvodi i usluge na internetu je sve bitnije.
Semantička pretraga je nadogradnja konvencijalne pretrage i objašnjava upravo gore pomenuto razumevanje potreba i namera korisnika iza ukucanog upita. Istu frazu različiti ljudi različito percipiraju.
Uz pozive na akciju bitno je razjasniti razloge visokih pozicija na Google na komercijalnim ključnim rečima, odnosno plasiranja jedinstvenih korisnih informacija koje rešavaju problem kod svih ostalih ključnih reči. Razumevanje tipova persona i njihovog ponašanja na vašem sajtu unosi jednu dodatnu vrednost u analizi i optimizaciji potraba vaših korisnika. Različite persone čak i za iste fraze očekuju potpuno drugačije odgovore (optimizacija sajta za ljude).
Ovde treba naglasiti da nekoliko promila vaših persona imaju mogućnost da upravljaju (kreiraju) sadržaj, ali i linkove (blogeri na primer) i onda treba biti posebno senzibilan na ovu grupaciju posetilaca. Link Earning o kome će kasnije biti reči se neće desiti ako se ne razume personifikacija posetilaca i on predstavlja srce nove off page optimizacije.
3. Korisnički doživaljaj (user experience)
Korisnički doživaljaj je specifikum za svaku industrijsku nišu, tj. kako marketeri na internetu vole da kažu, vertikalu. Nema prvog mesta (najviših pozicija na Google) dok se ne razloži i shvati šta je ono što surfera čini zadovoljnim kad dođe na vaš sajt (user experience). Brzina odziva vašeg web sajta je veoma bitan signal. Jeste proverili šta Gugl misli o brzini rada vašeg sajta?
Bitno je u svesti surfera indukovati volumen fraza i ključnih reči koje se guglaju u kombinaciji sa brendom vašeg sajta. Ovo su suptilni detalji “korisničke sreće” koji će biti važniji kada govorimo o budućnosti pozicioniranja sajtova na pretraživačima. Ako se vreme zadržavanja broji u minutima, broj otvorenih strana veliki, stepen izlaznosti mali, onda je to garant da će sa tog sajta SEO biti dobar najpre za ljude, a samim tim i sve ostale pretraživače.
Eliminacija dupliciranih sadržaja je veoma važno zbog eventualne kanibalizacije. Lako razumljiva i pristupačna arhitektura sadržaja takođe dovodi do fenomena u naslovu ove podceline.
4. Mobilna verzija sajta je sada primarna verzija (Mobile first index)
Interfejs prilagođen uređaju (responsive design) u zavisnosti od platforme sa koje se pristupa postao je veoma uticajan faktor rangiranja.
Od 2018. godine, Google je zamenio index po važnosti mobilne verzije u odnosu na desktop verziju web sajta, tj. uveo je mobile first index kao primarnu verziju sajta.
Pošto odavno broj poseta sa smartfona prednjači u odnosu na posete sa klasičnih računara, primarna verzija svakog sajta iz ugla korisnika postaje mobilna verzija, a neverovatno je značajan prvi pregled koji vam se pojavi na displeju mobilnog.
Ako se razlikuju desktop od mobilne verzija, onda treba uložiti dodatni napor na informacionom sinhronicitetu, a ako imate responsive verziju onda je arhitektura identična za obe verzije te ne treba brinuti. Na to se još nadovezuje lokalni SEO tj. optimizacija za mali biznis, ali i glasovna pretraga te posla nikad dosta.
5. Graf znanja
Podeli znanje i znaćeš više. Drugačije rečeno, znanje se množi deljenjem. Upravo te jedinstvene informacije omogućavaju figurisanje kako na standardnom SERP-u (listingu vraćenih URL-ova) tako i u grafu znanja sa desne strane Google pretraživača. Za većinu SEO eksperata tematski SEO je novi SEO, a on se upravo definiše količinom znanja o određenoj oblasti. Multidisciplinarna znanja su novi nivo. Okosnicu onpage SEO optimizacije dugoročno čini prevashodno kvalitetan sadržaj, tj. ultra kvalitetan sadržaj kao na primer ovaj što sada čitate. U poslednje vreme koristi se termin “10X content” i on je namenjen sadržajima koji su 10 puta bolji od svega što je objavljeno. Da li na svom sajtu imate “10X content”?
6. Kontent strategija i pripadajući link earning
Kontent strategija je kompleksna oblast, ali i sastavni deo naše usluge čijom posledicom treba obuhvatiti prethodne četiri tačke. Tako kreiran sadržaj ima još jedan zadatak, a to je da indukuje saobraćaj sa socijalnih mreža i izdejstvuje prirodne linkove (link earning) sa nezavisnih medija, portala, foruma, blogova, relevanih sajtova ozbiljnih institucija (.gov, .edu, .org domeni).
Do skoro dominanti oblik (format) sadržaja bio je tekst, a od skoro to postaje video, jer Gugl razume šta se dešava u video formatu. Pored korisnih sadržaja, ova tačka zahteva i vrhunsku CSS formu. Da li koristite akordijane, horizontalne i vertikalne tabove, interne linkove, citate, upečatljive naslove i podnaslove. Vreme je da uspostavite konzistentnu stukturu sajta, da trasirate dinamiku kreiranja sadržaja i da oblikujete sadržaje aktuelnim HTML/CSS elementima.
Ima li boljeg, pišete zanimljive priče na svom blogu (delite korisno znanje), komunicirate sa svojim korisnicima i protagonistima kroz jedan visoki korisnički doživljaj, a kvalitetni linkovi stižu sami? O kreiranju takvih sadržaja uskoro spremamo ebook, pa pratite naš blog.
Suština onpage SEO optimizacije je napraviti ultra korisne i kvalitetne sadržaje.
Na tržištu poput Srbije, još uvek nema 10X content sadržaja u dovoljnoj meri. Ponovimo još jednom u odnosu na prethodnu tačku, to su sadržaji, tj. web stranice koje na prirodan (native marketing) način imaju ugrađen dodatni smisao (inbound marketing), tj. ubrzavaju proces građenja linkova (link earning). Podsetimo se, čelnici Gugla su sami priznali da je veoma teško dobro se rangirati bez linkova.
Drugim rečima, tada onpage SEO optimizovana strana prirodno sprovodi i off page SEO optimizaciju, jer landing strana ne može postojati bez relevantnih dolaznih linkova (backlinkova). Naravno, nekad se mora kvalitetnim link buildingom pogurati ovaj proces, ali isključivo sa najrelevantnijih sajtova isključivo linkovima iz 10x sadržaja koji unose dodatnu vrednost. Standardni gost posting i linkovi iz privatnih mraža (PBN) su prevaziđeni te danas sve više vredi jedan relevantan i kvalitetan link pogotovu ako je sa naslovne strane, nego 10 linkova na sajtova opšte tematike.
7. Jačanje snage poruke uz autoritet
Koliko god bio dobar sadržaj koji se kreira, isti treba promovisati. Ovo je jedna od kritičnih tačaka uspešne SEO optimizacije i većina odlično započetih SEO strategija propadne zbog odsustva rešenja, tj. loše implementacije za ovu tačku. Email marketing, AdWords, adekvatan izbor socijalnih mreža i aktuelnih alata su obavezna stvar. Evolucija se dešava ne samo na razumevanju lokacije ciljne grupe i poruci koja joj se šalje već i na pronalaženju autoriteta, tj. influensera (uticajnih pojedinaca i eksperata) u toj oblasti i interakciji koji imaju za cilj da pojačaju poruku što prirodnije. Jedan od zadataka na društvenim mrežama je upravo ovaj. Spomenimo da socijalne mreže samo indirektno utiču na SEO vašeg sajta. Ukratko, ako je vaš sadržaj vidljiviji na socijalnim mrežama, veća posećenost sajtu stvoriće veću šansu za prirodan link.
8. Glasovna pretraga
Glasovna pretraga ili na engleskom “Search by Voice” je nadolazeća usluga veštačke inteligencije iz Google kuhinje koja omogućava korisnicima da koriste pretragu postavljajući glasovne upite i u pokretu na mobilnom telefonu. Rezultati pretraga usled govornih komandi su skroz specifični i treba obratiti pažnju na ovaj novi i sve popularniji izvor poseta. Srpski jezik je podržan.
9. SEO za video sadržaje You tube SEO ili optimizacija video pretrage
Google odlično razume šta se dešava u video sadržaju. Spomenuli smo da je You tube drugi pretraživač po popularnosti na svetu, i on je sam za sebe svojevrsni digitalni univerzum sa posebnim pravilima. Nije dovoljno samo kreiranje video sadržaja, već i optimizacija samog videa uz mnogo više od toga šta je osnovna optimizacija: pravilan title, description, tag i tako redom. Ova socijalna mreža pruža ogromne mogućnosti, a sa samo nekoliko intervencija vaš video kanal može da dobije novu dimenziju u pogledu poseta.
10. Optimizacija konverzija
Kako povećati % konverzija i na koji se način moraju zadržati surferi sa sajta, te pretvoriti ih u nove klijente je uvek aktuelna tema. SEO optimizaciju treba iskoristiti i za povećanje direktne posete ili kao uvod u lojaliti program. Da li na svom sajtu imate ovakve funkcionalnosti? Počnite da ih planirate. Svi počinju da kreiraju vrhunske sadržaje, te gužva na Google (SEO + PPC) biće sve veća.
11. Celina ili holistički pristup
A za kraj ostavili smo holistički princip, tj. sagledavanje kompletnog biznis modela i njegove online reprezentacije kao celine u najširem konktestu. Sa jedne strane, centralni entitet je vaš korisnik, tj. živi ljudi na vašem sajtu i njihov korisnički doživljaj i emotivna rezonanca koju treba da ostvare. Sa druge strane važan zadatak je da pretraživači (Google i Bing pre svega) sve izneto tehnički brzo i efikasno indeksiraju i razumeju. Google nikad neće biti savršen, al ova dva procesa asimptostski se približavaju jedan drugom (pogotovu u trenutku kada veštačka inteligencija dinamički analizira link profil i korisnički doživljaj kao sve bitnije faze SEO optimizacije). Osobina SEO eksperta je da može da interpretira, oseti razliku i predvidi trend ovih dvaju procesa u aktuelnom trenutku.
Radeći po ovim principima put ka ciljanim pozicijama je poprilično izvestan i Google će raditi za vas. Ovo nije jednostavno implementirati, a ukoliko ste zainteresovani, za više detalja pogledajte naše SEO usluge.
FAQ ili najčešća pitanja našoj SEO agenciji
Jedno od najčešćih pitanja naših klijenata je kako biti prvi na Guglu. Odgovor nije jednostavan, naprotiv, svakim danom je sve kompleksniji, pa pogledajte 10 najčešćih pitanja i odgovora sa kojima se naša SEO agencija susreće ka ovom cilju.
1. Po čemu se razlikujete od ostalih SEO agencija?
U Srbiji ima malo specijalizovanih SEO agencija. SeoExpert.rs ima jasne smernice po kojima sprovodi gore pobrojane faze SEO optimizacije. Još jedna komparativna prednost je stručan i živ SEO blog na srpskom na kome nesebično delimo znanje. Pored toga ponašamo se i društveno odgovorno te promovišemo mlade talente. Posebni smo i po tome što unosimo jake emocije u proces optimizacije i trudimo se da sarađujemo sa najboljima. Ozbiljni smo kada kažemo da imamo privilegiju te možemo da biramo klijente. I još nešto, naši saradnici prosto vole svoj posao, jer oni kreiraju web. Svi permanentni ili honorarni saradnici imaju ozbiljne web sajtove iza sebe što nas čini jednom od najozbiljnijih SEO agencija u Srbiji.
2. Zašto je konkurencija ispred nas na konkretnoj ključnoj reči?
Na ovo pitanje nekada je moguće vrlo brzo odgovoriti, a nekad odgovor potražuje višednevne analize. Ozbiljna analiza onpage i offpage faktora vaše i konkurentske stranice uz pomoć profesionalnih alata u 99% slučajeva nepogrešivo daje konkretan odgovor.
3. Koliko dugo radite SEO u Srbiji?
Naš najstariji sajt u grupaciji je relisan davne 2004. godine. Od tada smo aktivni na ovom polju, a kao zvanična specijalizovana agencija za SEO optimizaciju registrovani smo od 25. maja 2012. godine.
4. Kako Gugl posmatra SEO agencije?
Više puta čelni ljudi anti spam tima u Google su zvanično objavili na Webmaster Youtube kanalu da nemaju ništa protiv SEO agencija koje posluju u skladu sa smernicama Page Rank patenta. Naprotiv, veoma su zainteresovani za kvalitetan feedback profesionalaca i konkretnu interakciju sa stručnjacima iz ove oblasti.
5. Da li moramo da napravimo ugovor sa Vama?
Na tržištu postoji puno SEO firmi i još više pojedinaca koje puno samo pričaju, a nemaju rezultate. Reference puno govore, a za skeptične klijente možemo dogovoriti pripejd pakete, pa tek po sopstvenom iskustvu i proceni potpisujemo dugoročan ugovor.
6. Koliko koštaju linkovi?
Mi ne prodajemo linkove, odnosno delujemo u skladu sa webmaster smernicama koje je propisala Google korporacija kako da dođete do njih (link earning). Tj. ono što radimo jeste profesionalan nastup na internetu, a više detalja o ceni naših usluga možete pogledati ovde.
7. Da li ste povezani sa Guglom?
Ni jedna SEO kompanija nije direktno povezana sa Guglom u smislu da sigurno zna kako algoritam rangiranja radi. Ali, jesmo uticajni u SEO komjunitiju, participiramo na svim bitnim SEO blogovima, Facebook grupama i relevantnim forumima na srpskom i ex Yu jezicima. Pored toga učestvujemo u radu većine stručnih konferencija. SEO Expert participira u Google partneršipu kao Adwords specijalist za SEM marketing.
8. Sa kim radite?
Mi ne radimo sa bilo kim. Ukoliko procenimo da iza vašeg poslovnog modela stoje ozbiljni ljudi sa dugoročnim planovima novi projekat možemo otvoriti već za 48 časova.
9. Koliko dugo traje proces on page optimizacije?
Nezahvalno je odgovarati na ovakva pitanja, jer sve zavisi od broja strana, količine informacija i slično. Neki opšti odgovor je da se trajanje ove faze meri u danima. On page optimizaciju novog projekta najčešće završimo za 5 do 15 dana. Ukoliko postoji blog na sajtu, onda treba dodatno planirati resurse u zavisnoti od toga ko i koliko često treba da vodi i upravlja sadržajem na korporacijskom blogom.
10. Koliko dugo traje off page optimizacija?
Teorijski off page optimizacija ne treba nikada da stane jer konkurencija uglavnom ne miruje. Vi sami definišete budžet, a u skladu sa njim usklađujemo broj strana koje optimizujemo, odnosno brzinu, način i strategiju off page optimizacije.
11. Da li ste izvukli sajt iz nekog Gugl penala?
Često puta nas zovu kad se desi neki incident i kada neobučeni ljudi unište neprimerenim tehnikama pozicije najvažnijih strana neke web strane. Imamo pozitivna iskustva u saniranju delova sajta iz Panda filtra, te konkretne URL-ove koji su zbog loših linkova zapali u Pingvin filter. Naša filozofija je zasnovana na holističkom principu, razumevanju procesa u celini i adekvatnog prilagođenja po strukturi.
12. Da li mogu da dobijem garanciju za prvo mesto na Guglu u Srbiji (Google.rs)?
Ni jedna SEO firma ne može garantovati 100% uspeh u procesu rangiranja niti u Srbiji, niti van nje.
Razloga je najmanje dva:
– Nikada ne znate kada i koliko će Google sa svakim novim updejtom svojih Pingvin (off page – kvalitet linkova) i Panda (on page – kvalitet sadržaja) degradirati/nagraditi vrednost linkova u odnosu na sadržaj. U poslednje vreme Google analizira između 200 i 300 signala rangiranja čije vrednosti često podešava i na dnevnom nivou.
– Nikada ne znate koliko resursa će konkurencija uložiti u online i offline marketing.
Milan Todorović,
Diplomirani inženjer
Izvor:SEOexpert