Šta radite kada ste u potrazi za kvalitetnim sadržajem? Sumnjamo da odlazite do gradske biblioteke i kopate po knjigama satima. Takvom načinu konzumiranja informacija je odzvonilo. Danas, kada ljudi nešto ne znaju, oni “guglaju” i zadržavaju se na stranici koja nudi najkvalitetniji sadržaj. Autentičan, autorski, zanimljiv i pre svega koristan za konzumenta je sadržaj koji će, bez izuzetka, povećati broj poseta na sajtu.
Imate takav sadržaj, ispoštovali ste sva internet “pravila”, ali je poseta vašem sajtu i dalje slaba. Šta dalje?
Da biste se uopšte našli u Google-ovoj bazi podataka, vaš sadržaj mora da prođe nekoliko “provera”. Da bi se taj isti sadržaj našao na prvom mestu pretraživača, mora da ispuni nekoliko kriterijuma.
A zašto je važno biti prvi na tom “spisku”?
Teško da će konzument kliknuti na drugi ili treći rezultat pretrage. Uostalom, znate i iz sopstvenog iskustva.
Kvalitetan i jednostavno pisan sadržaj stvara kredibilitet vašeg brenda. Vremenom ćete se lakše povezati s vašim sadašnjim, a i budućim konzumentima.
Kako će kvalitetan sadrža povećati posete na sajtu?
Rečima se mogu postići čuda. Svakako bar ova:
- promena stavova kod vaših konzumenata;
- rast autoriteta vašeg brenda na internetu i
- usmeravanje potencijalnih konzumenata na vaše stranice.
Zašto su blogovi toliko jako marketinško oruđe?
Veze se grade na poverenju, a blogovi su učinkoviti upravo zbog stvaranja odnosa između vaših klijenata i vašeg poslovanja. Jednom, kad je veza stvorena, mogućnosti da konzument postane kupac su znatno veće.
Pa opet, zašto?
Zato što jedino konzumenti koji imaju poverenje u brend postaju kupci.
No, to nije jedini razlog zašto content marketing uzima sve više maha. To je i odličan način da pozitivno utičete na mišljenje vaših konzumenata i osigurate njihovo zadovoljstvo.
Kad su zadovoljni, oni o tome glasno pričaju. Kad su nezadovoljni, pričaju još glasnije.
Kvalitetno kreiran i isplaniran content marketing je od izuzetne koristi za vaše poslovanje na internetu. Samo nekoliko brojki može to i da vam pokaže:
- 63% kompanija se izjasnilo da im objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama ide u marketinšku korist.
- 6 od 10 korisnika Twitter-a i Facebook-a na internetu radije daju preporuke za brendove koje i inače prate na tim mrežama.
- Biznisi koje pišu blogove imaju 97% više inbound linkova.
- Za brend koji već prate na Twitter-u se na akciju odlučuje 67% korisnika.
- Biznisi koji imaju sekciju bloga, imaju i do 55 % više posetilaca na sajtu.
Izvor podataka: http://sprk-d.com
3 razloga zašto je content marketing važan za razvoj poslovanja
Kvalitetan sadržaj je pobedonosna strategija za vaš biznis, iz koje god perspektive da gledate. Content marketing je odličan način da promovišete vaše poslovanje jer su vam potrebni samo soba, računar i internet.
Pisanje je jedna od najkomfornijih marketinških strategija. Ako pratite najnovije trendove i vesti iz sveta optimizacije i rangiranja, znate da u ovu strategiju vredi ulagati.
No, da prvo objasnimo šta je tačno content marketing.
Reč je o autentičnom kreativnom sadržaju poput videa, e-bookova i članaka relevantnih za vaše poslovanje. Od presudne je važnosti da sadržaj bude zanimljiv i koristan za konzumenta. Naravno, radi se o sadržaju koji konzumenti dobijaju besplatno.
Taj sadržaj mora biti dodana vrednost, a ne nešto čime ih obavezujete.
Uprkos velikoj koristi koju ćete dobiti kad jednom krenete s content marketingom, nemojte nikako zanemariti klasično reklamiranje.
3 razloga zašto vredi ulagati u content marketing
Content marketing priziva aktivnu publiku
Za razliku od tradicionalnih marketinških metoda u kojoj trgovci traže kupce, content marketing omogućava kupcima da sami traže proizvode koje će kupovati i usluge koje će koristiti.
Klasična reklama (plakat , bilbord) odmah upada u oči ali zapravo ne rešava problem potencijalnih kupaca.
Šta to znači?
Vaši sadašnji i budući konzumenti ne mogu ovaj plakat jednim klikom podeliti na društvenim mrežama. Članak mogu, zar ne?
Proces kupovine počinje u glavi kupca onda kada naiđe na problem.
Konkretno? Tek kad nam se pokvari televizor kupujemo novi. Zaplet nastaje saznanjem da novih brendova i modela televizora ima više nego dana u godini. Kako se odlučiti za “onaj pravi”?
Kupac će, u današnje vreme, “guglati”.
Ako imate pravilno razrađen sadržaj na stranici (imate gomilu kvalitetnih članaka, redovno ih ažurirate), veća je verovatnoća da će isti, prilikom traženja TV-a, doći baš na vašu stranicu.
Kako taj put izgleda u kratkim crtama?
- kupac nailazi na problem;
- vi mu, preko kvalitetnog sadržaja, nudite moguće rešenje;
- kupac na osnovu sadržaja i eventualnih referenci stiče poverenje;
- kupac kupuje proizvod ili uslugu;
- ako je zadovoljan, to objavljuje na društvenim mrežama i / ili
- daje preporuku drugom kupcu.
Zapamtite!
Svaki kvalitetan i prilagođen sadržaj angažuje, informiše i gradi svoju publiku.
I još nekoliko pojedinosti koje morate znati
Neka sadržaj članka bude jednako atraktivan kao i naslov. Ne koristite naslov isključivo kao mamac za čitanje.
Video, članci i e-book-ovi koje kreirate, pre svega, trebali da budui temeljni, sadržajno bogati, korisni i zabavni!
Ako zapnete kod ideje za sadržaj, slobodno pitajte publiku šta bi voleli da pročitaju.
Čitajte recenzije i komentare, pratite trendove u vašoj industriji te se uključite u razgovore na društvenim mrežama i forumima.
Kako graditi poverenje i publiku?
Zadovoljni čitaoci vam pomažu da izgradite i povećate svoj autoritet, kao i da produžite listu sledbenika na društvenim mrežama. Kada konzument pronađe korisne informacije, veća je verovatnoća da će ih podeliti s prijateljima.
U celom ovom postupku nemojte zaboraviti da pratite analizu putem Google Analyticsa ili nekog sličnog alata. Tako ćete saznati koji sadržaj bolje prolazi i samim tim znati na šta se usmeriti kod novih objava.
Vreme provedeno na stranici je takođe faktor koji Google uzima u obzir pri rangiranju. A ono je i, između ostalog, dobar pokazatelj kvaliteta vašeg sadržaja.
Kvalitetni sadržaj pomaže potencijalnim kupcima da vas pronađu na internetu
Prisutnost na internetu nesumnjivo povećava šanse da vas pronađe osoba koja će tek postati vaš kupac ili klijent. Stoga je važno da budete svoji, autentični i korisni. To je put koji je duži, ali ni za jedan problem nema instant rešenja pa ni za ovaj. Ono što je izvesno jeste da će vam se uloženo vratiti.
Izvor: Marker.hr