Search for content, post, videos

Kako da se rešite prehlade i gripa ‒ trikovi i prirodna rešenja

kako da se resite prehlade i gripa

Stižu nam hladniji dani, a s njima i prehlada i grip. Otkrijte kako da se na prirodni način rešite prehlade i gripa i kojih to simptoma da se pazite.

kako da se resite prehlade i gripa

kako da se resite prehlade i gripa?

Prehlada i grip su među najčešćim boljkama jesenje i zimske sezone. I prehladu i grip izazivaju virusi kojima odgovara hladno okruženje kako bi preživeli duže i lakše se razmnožavali.

Osnovna razlika između prehlade i gripa jeste što je grip, tehnički, teže oboljenje. Ipak, ne postoji neko striktno pravilo koje ovo potvrđuje, jer nekad prehlada može imati teže simptome od gripa.

Prehlada je ujedno i češće oboljenje, pa su veće šanse da ćete je zakačiti nego grip. No, šta vas je snašlo sa sigurnošću ne možete znati dok vas ne pregleda lekar. To je zato što su simptomi slični i često se i preklapaju.

prehlade

antibiotici ne lece ni prehladu ni grip

I prehlada i grip se moraju preležati, što znači da vam ne vredi da posežete za antibioticima. Ipak, postoje prirodni načini da ublažite simptome i pomognete svom organizmu da se sa njima što pre izbore.

Simptomi gripa i prehlade

Simptomi su prilično slični, a razlika uglavnom leži u trajanju. Prehlada vas drži nekoliko dana, dok se grip može razvući i na nekoliko nedelja. Takođe, grip može da izazove i neke komplikacije i da dovede do ozbiljnijih oboljenja, kao što je pneumonija.

Dakle, obratite pažnju na sledeće simptome

– bol u grlu;

– kijavica;

– curenje iz nosa, ili zapušen nos;

– kašalj;

– umor i malaksalost;

– blago povišena temperatura.

prehlade

simptomi su razni

Kada je prehlada u pitanju, simptomi će biti blaži i trajaće oko nedelju dana. Kako su simptomi slični, lako je pomešati prehladu sa gripom, ali i alergijskim reakcijama. U slučaju prehlade, pacijent može preneti viruse na druge ljude, u prva tri dana

Virus gripa je malo ozbiljniji i mogu ga pratiti groznica, glavobolja ili bol u mišićima. Najjači talas ovih simptoma završava se nakon 2-5 dana. U slučaju da se simptomi ne smiruju, obavezno posetite svog lekara.

Pazite se sledećih simptoma

Ukoliko vas intenzivno boli grlo, trebaće vam lekovi za bol u grlu koji pružaju izlečenje. Međutim, ako vam je otežano gutanje, pa čak i disanje, vreme je za lekarsku intervenciju i ozbiljnije lečenje.

Ako se kašalj (suvi ili produktivni) ne smiruje nakon prvih 3-5 dana, ovo vas može upozoriti na bronhitis. Krenete li na vreme da ga lečite, predupredićete ozbiljnije posledice.

Pojačana temperatura (dakle veća od 38℃) koja traje duže od tri dana može biti ozbiljniji problem, naročito ako je praćena groznicom. Najčešće ovaj simptom ukazuje na moguću bakterijsku infekciju.

Jaki bolovi u grlu i grudima zahtevaju hitno lečenje, jer mogu značiti ozbiljne komplikacije.

Isto tako, ako nikako ne možete da otpušite nos, pa vas zbog toga još i boli glava, ovo bi moglo da znači da ste zapatili sinusnu infekciju ili neku drugu infekciju disajnih puteva.

Povraćanje i mučnina ukazuju na ozbiljniji grip, najverovatnije stomačni, koji se takođe lako leči, ali ovaj simptom treba proveriti sa lekarom.

Ako vam ponestaje dah i ne možete da dođete do vazduha, hitno se javite lekaru.

Kako izlečiti grip ili prehladu?

prehlade

unosite sto vise tecnosti

Prvi savet već i sami sigurno znate ‒ treba vam odmor. U slučaju prehlade i gripa treba da ležite što više. I drugi savet već znate ‒ unosite puno tečnosti. Ove dve stavke najbitnije su za grip i prehladu jer vam mogu pomoći da ublažite simptome.

Okrenite se toplim napicima ili jelima poput kokošije supe, jer tako smirujete bol u grlu, parite disajne puteve i razbijate šlajm koji se skuplja u disajnim putevima.

Kada su klasični lekovi u pitanju, na antibiotike zaboravite, jer vam neće pomoći. Za razliku od njih, spas od jakih simptoma možete potražiti u antihistaminicima, dekongestantima i vitaminskim suplementima (pre svih, ovo uključuje vitamin C i cink).

Prirodni lekovi za grip i prehladu

Kako biste ojačali imunitet i ublažili simptome gripa i prehlade, spas možete potražiti i u prirodi. Uključite u ishranu neke od sledećih prirodnih sastojaka i namirnica kako biste pomogli organizmu da se izbori sa virusima.

Za početak ‒ vitamini. Vitamini C i D naročito su važni za ljude koji pate od prehlade i gripa jer podstiču proizvodnju belih krvnih zrnaca i imunološku funkciju, uopšte uzev. Možete ih naći u voću i povrću (pre svega u citrusima), ali i mlečnim proizvodima (na primer jogurt i kefir).

U novije vreme, nutricionisti zagovaraju upotrebu origanovog ulja koje je jako i deluje protiv virusa i bakterija. Možete ga naći u apotekama i prodavnicama zdrave hrane, a biće dovoljno da uzimate po kašičicu dva puta na dan kako biste ublažili simptome prehlade i gripa.

Takođe, cink može podstaći zdravu i jaku imunu funkciju. Neverovatno je koliko cink može da vam pomogne u borbi sa virusima, ukoliko krenete da ga uzimate čim primetite prve znake prehlade. Međutim, ograničite dnevni unos na maksimalno 100 mg jer previše cinka deluje upravo suprotno na vaš organizam.

prehlade

echinacea purpurea

Ehinacea je takođe pravo malo prirodno blago koje pomaže u borbi sa gripom i prehladom. Ova biljka se ciljano bori sa infekcijama i deluje protiv upala. Možete je uzimati i do 3 puta dnevno, i to u formi tableta ili tinkture. Ukoliko, pak, pijete čaj od ehinacee, možete popiti i do 5-6 šoljica prvog dana gripa ili prehlade, a potom po šoljicu dok simptomi ne prođu.

Šta još jesti kako bi pobedili prehladu i grip?

Razmislite i o sledećim namirnicama koje vam mogu pomoći da se izborite sa gripom i prehladom.

– kokošja supa (najbolje ako je kuvana sa pilećim kostima);

– puno vode i nezaslađene tečnosti (poput biljnih čajeva);

– crvene i zelene paprike;

– beli luk;

– đumbir;

– med (najbolje bi bilo ukoliko možete da nabavite prirodni, organski med);

– crni luk.

prehlade

sta jesti kada ste prehlađeni?

Svi ovi sastojci redom deluju protiv upala i infekcija i stimulišu imuni sistem. Na taj način, organizam jača i sposoban je da sam izbaci viruse iz sebe, tj. da proizvede dovoljno belih krvnih zrnaca koji će sa virusima izaći na kraj.

Kako se zaštititi od prehlade i gripa?

Bolje sprečiti nego lečiti, kaže naš narod. Međutim, to nije uvek moguće. Imunitet slabi iz različitih razloga koje ne možete uvek ni da pratite ni da kontrolišete, kao što je na primer stres. Međutim, šta možete da uradite ciljano protiv virusa prehlade i gripa?

Za početak, možete da se vakcinišete. Vakcina protiv gripa je naročito preporučljiva osetljivim grupama u koje spadaju deca, stariji, ali i hronični bolesnici, bez obzira na starost. Ukoliko mislite da vakcina ipak nije za vas, onda postoje stvari koje možete da uradite za sebe i svoje najbliže kako bi se zaštitili od ovih virusa.

Prvo i osnovno je voditi računa o higijeni i to pojačano u sezoni virusa.

prehlade

temeljno perite ruke

Temeljno perite ruke kada se vratite kući, naročito ako dolazite sa javnog mesta gde je bilo dosta ljudi (na primer, javni prevoz). Ne kažemo sad da treba da se podvrgnete temeljnoj dezinfekciji, ali obavezno perite ruke sapunom, temeljno i ne držite ih kraće od 20 sekundi pod toplom vodom, kako biste ubili sve mikrobe.

Isto važi i za vaš dom, na čijim se površinama bakterije i virusi mogu lako zadržavati, čak i onda kada nisu uspeli da vas zaraze. Ostaće tu i čekaće pravi trenutak da vam oslabi imunitet, ili će vrebati ostale članove porodice.

Takođe, i ishranom se možete osigurati da ćete biti otporni na viruse. Trudite se da unosite puno vitamina i minerala jer oni direktno jačaju imunitet. Pre svega se fokusirajte na hranu o kojoj smo maločas govorili.

Konačno, izbegavajte mesta na kojima se nalazi puno bolesnih. Ako znate da je neko prehlađen ili ima grip, ne prilazite mu bliže od jednog metra. To zvuči pomalo okrutno, ali je neophodno ako želite da ostanete zdravi.

Ukoliko su, pak, prehlađeni članovi porodice, nemojte koristiti isti kuhinjski pribor, piti iz istih čaša, a valjalo bi da koristite i različite peškire. Ovo posebno važi za prvih 5 dana oboljenja, jer je tada organizam zarazan. Period inkubacije je 1-3 dana, pa kada prebrodite prvih nedelju dana sa bolesnikom, možete se malo opustiti.

Trikovi za prevenciju gripa i prehlade

Evo na koje sitnice treba da obratite pažnju kako biste suzbili grip i prehladu i kako biste se zaštitili od njih kad krene sezona.

Bacajte maramice koje iskoristite.

prehlade

uvek bacajte iskoriscene maramice

Znate da vam maramice trebaju ne samo za nos, već i kada kijate i kašljete. Međutim, čim je jednom iskoristite, maramicu treba da bacite da ne biste dalje gajili bakterije koje su izbačene putem sekreta.

Naspavajte se.

Zdrave životne navike su jako bitne za zaštitu od virusa, a najvažniji deo toga je san. Kako se organizam noću regeneriše i jača, tako je neophodno da mu obezbedite minimum 7-9 sati redovnog sna da bi bio u stanju da se izbori sa virusima.

Jedite zdravo.

Ovo se pre svega odnosi na pojačani unos voća i povrća koji su bogati vitaminima. Međutim, ovo se takođe odnosi i na izbegavanje industrijske i brze hrane jer one donose malo koristi vašem organizmu. Pritom, nije samo hrana u pitanju ‒ ovo se tiče i pića, pre svega sokova i energetskih napitaka.

Vežbajte redovno.

Ovo je možda i najomraženiji savet koji vam možemo dati, ali je istinit. Organizam koji redovno vežba je jači i otporniji na viruse. Logika je jednostavna: vežbanje jača različite organe i sisteme organa koji svi zajedno čine imuni sistem. Pre svih, koristiće vam kardio vežbe, koji nisu previše zahtevne, a mnogostruko su dobre za vaš organizam.

Budite u prirodi.

Pričali smo već o značaju vitamina D za organizam. Iako ga možete uneti i kroz hranu, glavni izvor ovo vitamina je sunce. Potrudite se da provedete makar 15 minuta dnevno napolju, na suncu, kako bi organizam prikupio dovoljno ovog vitamina koji mu je potreban da bi se zaštitio od virusa i bakterija.

Borite se protiv stresa.

Stres je verovatno najpotcenjeniji neprijatelj imunog sistema. Hronična nervoza može oslabiti imunu funkciju i direktno vas dovesti u opasnost od virusa gripa i prehlade. Sad, lako je reći da izbegavate stres, ali je to teže postići. Ipak, ukoliko se potrudite da svesno izbegavate stresne situacija, moguće je makar malo ublažiti njegov efekat. Pronađite hobi koji vas smiruje, makar to bilo gledanje televizije ili slušanje muzike.

Razmislite o sirupima za imunitet.

prehlade

sirupi za imunitet

Sirupi za imunitet su dobar i prirodan način da svom organizmu obezbedite snagu koja mu je potrebna da spreči viruse da se razviju u bolest. Postoji više vrsta ovog korisnog preparata, pa možete izabrati onaj koji vam najviše odgovara.

Suplementi mogu raditi za vas.

Osim sirupa i suplementi mogu biti korisni za organizam i imuni sistem, naročito za ljude koji nemaju vremena da se posvete adekvatnoj ishrani. Ipak, kako nisu svi suplementi dobri za vas, trebalo bi da se posavetujete sa svojim lekarom (ili farmaceutom, što kažu reklame) pre nego što izaberete onaj koji će vam najviše pomoći. Opredelite se za one koji su bazirani na prirodnim sastojcima, kako biste izbegli štetne reakcije.

Neka ispijanje čaja postane vaša rutina.

Biljni čaj je univerzalni lek naših baka i to s razlogom. U sezoni virusa, zamenite kafu i sokove toplim biljnim čajevima koji jačaju vaš organizam i pomažu imunitetu da se izbori sa virusima. Svaki biljni čaj je dobar za ove potrebe, ali možda bi bilo bolje da se naročito fokusirate na kamilicu, zeleni i crni čaj jer imaju najbolji efekat.

Izbegavajte šećer.

Ovo bi mogao biti savet za različite boljke i generalno zdravlje čitavog organizma, pa tako i imunog sistema. Šećer u organizmu stvara okruženje koje je podobno za razvijanje virusa, pa tako pospešuje šanse da oni savladaju vaš imuni sistem. Što manje šećera u telu imate, manje saveznika unutar vašeg tela imaju virusi, pa se tako sprečavaju grip i prehlada. Okrenite se zaslađivačima, ali onim prirodnim, jer su veštački zaslađivači gotovo jednako loši za organizam kao i šećer. Možete probati steviju ili organski med, kako biste zamenili šećer, ali i i prirodno slatko voće za koje vam zaslađivači neće biti potrebni.