Šta je SEO optimizacija i čemu ona zaista služi

0
156
Šta je SEO optimizacija i čemu ona zaista služi

Šta je SEO optimizacija i čemu služi?
SEO optimizacija je jedan veoma važan segment u web dizajnu. Zbog toga biste trebali da mu posvetite pažnju. SEO obuhvata optimizaciju Vaše web prezentacije kako bi internet prezentacija bila bolje rangirana na pretraživačima. To znači da će biti brže pronađena preko istih. Prema statistikama utvrđeno je da veći broj posetilaca na sajtu dolazi sa pretraivača. Znači SEO nikako ne treba zanemariti u izradi sajta.
Da li znate šta je content marketing i koji je njegov značaj

Tajna SEO nauke je u html kodu koji nije vidljiv za ljude. Taj kod je vidljiv za “spiders” (spajdere) pretrazivaca, pa je važno da html kod bude optimizovan i bez grešaka.
Svaki Internet Pretraživač, kao što su Google, Yahoo, MSN Search itd. redovno pretražuje Internet sa njihovim sopstvenim robotizovanim pretraživačima, tzv “paucima” – “spiders”, koji indeksiraju celokupan Internet.
Usled toga, Internet pretraživači “vide” Vašu Internet Prezentaciju na potpuno drugačiji način nego što ih vide ljudski posetioci. Mnoge velike firme izjavljuju da ulaganje u pozicioniranje na web pretraživačima ima veći udeo u rastu prodaje nego sve druge vrste marketinga zajedno!.

Kako rade internet pretraživači

Internet pretraživači su specijalizovani sajtovi koji su dizajnirani da pomognu ljudima da pronađu informacije koje se nalaze na internet sajtovima.
Što korisnik vidi je krajnje jednostavno. On upiše ključnu reč ili temu koja ga interesuje, i pretraživač mu izbaci prvih deset od ponekad nekoliko stotina hiljada stranica vezanih za tu temu. To učini u roku od par milisekundi. Pa kako je moguće da je npr Google za manje od sekunde prelistao ceo internet (vise milijardi stranica), i skupio spisak sajtova vezanih za tu temu?
Pa odgovor je – NIJE MOGUCE (barem za sada). Pretraživači interneta koriste programe koji se zovu paukovi “spideri” ili boot (ili roboot). Oni stalno listaju internet. Oni kad dođu do jedne stranice oni je indexiraju (tj. pokupe njen sadržaj u svoju bazu podataka) pokupe linkove sa te stranice, i kreću ka novim stranicama sa tih linkova. Znači oni stalno pune svoju bazu podataka, i kad korisnik zapravo zatraži jedan listing, pretraživači prelistaju svoju ogromnu bazu podataka, i šalju nama rezultate.

Period izmedju dva indexiranja može jako da varira.

Za “manje bitne” tj. mlade sajtove ovaj period može da potraje i mesec dana. Veoma popularne sajtove Google indexira skoro dnevno. Zato se može desiti, da je neki sajt sa spiska rezultata u međuvremenu promenjen ili uklonjen. Kao webmasteri (izradjivači sajtova), do pre nekoliko godina je bilo dovoljno samo uneti naše ključne reči u meta-tagove, i već smo se mogli nadati dobrim rezultatima.
Ali vreme meta tagova je prošlo! Konkurencija na internetu je postala toliko velika, da za neku ključnu reč ima ponekad i milion stranica. I teško je pretraživačima da isključivo na osnovu tih meta-tagova odluči koji sajt ima prioritet. I zato danas, prilikom obrade rezultata, Google određuje redosled relevantnosti na osnovu oko 200 različitih faktora. Zvanično se ne mogu znati svi ovi faktori, ali naravno postoje istraživanja rada pretraživača van Googlea i Yahoo-a, zahvaljujući kojima SEO stručnjaci za optimizaciju mogu da odrade svoj posao 🙂

Dakle ukratko proces je:

Paukovi listaju internet i indexiraju stranice. Tačnije snimaju ih u svoju bazu podataka.
Prilikom indexiranja pretraživači obrađuju sadržaj. Onda na osnovu oko 200 različitih faktora određuju redosled najrelevantnijih ključnih reči za taj sajt.
Kad korisnik postavi upit, pretraživač ne ide tog trenutka na internet. Pretraživač iz svoje baze podataka od nekoliko milijardi sajtova (koja može biti stara i do par nedelja) postavlja spisak koji šalje nazad koristiku.
U današnje vreme, biti na prve dve strane (1-20) rezultata pretrage na Google-u znači život ili smrt za poslovanje nekih kompanija!
Izvor:samoopusteno.info